torsdag 28 juni 2018

Selfie.....

Galet stolt....

Uppstigning sex och i bilen halv sju. Vi skulle till Malmö och sommarlovsmorgon och inspelningarna där.
Mollie har sett framemot det sen förra året och tanken var att jag skulle överraska henne med utfärden, men jag är kass på att hålla tyst så hon var väl medveten om att hon skulle dit vilket säkert var bra, hon flög upp ur sängen och fixade alla morgonbestyren i en hast.

Vi kom ner i god tid och fick toppenplatser, hon var nöjd, jag var nöjd. Alla barn blev helt sjövilda när sommarskuggan kom gåendes. Vilket liv alltså ;)
Efter tv - programmet var vi med i en stationsövning där man fick gå från station till station och lära sej om bin. Vi gjorde ett bihotell och vi gjorde smoothies med hjälp av en cykel med dynamo på. Snacka om kreativt. Lite lek på en lekplats hann vi med sen skulle vi vidare i vår skåneresa.

Mot Helsingborg och fröken T denna vackra och grymt begåvad kvinna. Jag älskar att flumma om innersta tanka med henne, det är så enkelt, så kravlöst, så vackert. Att hon nu även bestämt sej för att lansera den helt otroligt vackra bilden hon tog på min fötter gladde mej enormt. Jag försökte förklara för henne vad det betyder för mej att mina fötter kanske pryder någon helt främmandes människas vardagsrum, det är mäktigt, det är magiskt.
Jag är inte helt övertygad om att hon riktigt förstod ;)


Fjabbe ;)

Vi åkte båten över till Helsingör, det är så pittoreskt och jag njöt i fulla drag när vi bara strosade runt utan ett egentligt mål. Fröken T köpte ett par superhärliga klänningar och jag och Mollie var tummen upp eller tummen ner när hon provade dom.
Vi åt glass, filosoferade och skrattade. En helt förträfflig dag. Att jag fick ställa upp på en selfie med en snubbe var även det ett kul inslag när jag inte först förstod vad han menade när han frågade om det var ok men en selfie, jag tänkte bara, ja det är väl ok att du tar en bild på dej själv, vad bryr jag mej om det. Men poletten trillade ner, han ville ha en bild på oss två ihop. Smartvarning på mej ;)

Hem kom vi till byn fulla av energi vilket gjorde att jag svarade ja på mysets fråga om tältning var möjligt. Helt galet att man har ett hus på 300 kvadrat men väljer att ligga i ett tält. Humf, ja vad gör man inte för sina barn?


Strosande.....



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar