fredag 1 juni 2018

Lilllöparen....



Jag tog examen i kursen gällande arbetsmiljö, läraren avslutade med att säga att han var imponerad över att jag varit så enormt glad under tre dagars arbete med att tyda lagtexter.
Det är sån jag är och vi var ett väldigt glatt och härligt gäng vilket gjorde det hela väldigt enkelt.

När inte jag kan springa så fick lilla fröken i familjen försvara dom Vilhelmssonska färgerna. Hon sprang Kalvinknatet, ett lopp på 1500 meter. Loppet gick i Kristianstad och det var mängder av barn till start. Mollie hon sprang för kung och fosterland i en temperatur på omkring 25 grader. I mål kom hon med färgen likt en pion in huvudet. Hon hämtade andan sen var det endast stolthet som lyste runt henne. Hela supportgänget kramade om henne innan hon likt sin mamma bet i medaljen som hängde stolt runt hennes nacke.

Vi gick från målet till en restaurang, myset höll på att somna av trötthet innan maten kom till bordet. Väl mat på bordet så åt hon glupskt och pratade om loppet. Under vår måltid kommer det in ett helt gäng med gubbar, dessa gubbar var mina kollegor för 15 år sen. Jag kramade om dom och vi blurrade en stund. Så härligt att se dom ;)

Jag har passat på att gå på lunchdejt med en kär vän, ibland är jag sändaren och ibland mottagaren, för dagen fick jag agera mottagare. Det är det vänner är till för. Att kravlöst kunna ge och ta. Även om det var jobbiga saker vi pratade om så körde jag därifrån full av energi.

Mollie kom hem från skolan och ansiktsmålningen drog åter igång, gah hon är helvild med det just nu. Målandet övergick till en önskan om en egen pool. Ja hon är bortskämd, alltid med kärlek och ibland även med saker. Poolen skulle köpas, en lite pool utan pump och grejer, det var det vi förhandlat om. Men väl i affären visade det sej att just dom poolerna var slutsålda, så ja hem kom vi med en pool med pump och massa andra pinaler. Hua.




Jockarp.

1 kommentar:

  1. Grattis Mollie en dag tar du mammas plats i maraton 😊

    SvaraRadera