söndag 24 juni 2018

Trädkramare....

Jag älskar kramar....


Tidig morgon och var jag trött dagen innan så var det inget mot vad jag var när Mollie kom in luffsandes halv fyra på morgonen till mej. Hon var utsövd tyckte hon, det tyckte inte jag. Vi gick in i hennes säng och jag la mej tätt intill henne. Hon somnade, det gjorde inte jag. Jag låg där helt stilla och väntade till min klocka skulle ringa. Det gjorde den 05.00. Dags för det näst sista passet i vedsvängen innan ledigheten. Ett 12 h pass skulle avverkas och jag var trött innan jag ens hade börjat, hua.

Till frukost blev det smörgårdstårta, alldeles för stora bitar åts upp. Mätt som en plätt till klockan två på eftermiddagen och då föll jag för ännu en bit. Glups.

Hem for jag till mitt mys, hon hade varit i glassfabriken i Vilshult, lyxigt värre och berest är hon också minsann :)
När vi möttes berättade vi om våra dagar, om hur vi haft det. Jag älskar den tiden, nu när hon är så stor och kan sätta ord på känsla på upplevelserna. Hon pratade som om någon dragit upp henne i ryggen. Jag frågade henne om hon inte fått prata innan under dagen.
Mhen sa hon bara och gav mej den där speciella minen om att jag är jobbig ;)

Vi började prata om vinterns kommande Thailandsresa. Vi bestämde datum för resan och vi kollade lite på hotell. Detta året kommer vi med all sannolikhet fira jul på sydligare breddgrader. Det var i alla fall inget motstånd av lilla fröken Vilhelmsson, traditioner och tomtar känns som man kan vara utan, vi firar väl jul som vi vill tänker jag.

Kvällen var annars lugn, vi pratade om världsdelar och tittade på kartan en stund. Vi satt i soffan och försökte lösa Rubiks kub. Mollie är grym på det, jag är helt ogrym.

Nattningen blev supermysig och vi läste fem kapitel i boken om den lilla söta ponnyn Sigge.
En fin kväll....


Min lilla tok...

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar