onsdag 6 juni 2018

Hon gör som hon vill.....

Hon går sin egen väg....


Det stundar rockfestival nere i Blekinge, närmare bestämt i Sölvesborg/Norje. Det är ett stenkast från Jockarp och självklart så anammar skolorna detta och det blir givetvis ett tema. Mollie skulle klä ut sej till en rockare och det skulle klippas hål i jeans. En jeansjacka pimpades, hon skrev Love på den och ritade hjärtan. Håret skulle sprayas med färg, färgen investerades och färgerna blev inte som jag kanske trodde svart, nepp det blev visst rosa och lila. Hon gör som hon vill.

När dagen för rockfesten kom så ville hon inte ta på sej kläderna utan tog dom med sej i en påse till skolan.
När jag frågade henne vid avslutad dag om hon varit rockare svarade hon nej mamma jag ville inte. Nä du gör som du vill du sa jag. Jag gillar det skarpt det där att hon går sin egen väg, det är viktigt och jag känner mej i dom ögonblicken extra lyckad som mamma.

Men det händer nån gång då och då att jag kommer i en situation där jag tvivlade på mej själv, jag tror att det är ganska normalt, jag tror att det är sunt.
Att reflektera över vem är jag? och vilket är mitt värde? Ibland funderar jag över hela min existens, vad är min mening här på jorden. Ibland känner jag mej svag och hittar inte min styrka.
Ibland dryfta jag dessa tankar för människor i min närhet

Jag är extra glad över att jag har vänner som slår ner solskyddet i bilen och säger:
- Spegla dej för helvete.
När jag tvivlar på min charm.

Att jag även under gårdagskvällen fick ett sms skickat till mej där det kort och gott stod:
- Jag sitter ensam i mitt stora hus och tänker på positiva människor. Den första jag tänkte på var du. Take Care så hörs vi/
Det messet kom från en herre i 70 års åldern som just nu befinner sej i Norge.

När sånt sker förstår jag att jag har det och jag förmedlar det. Det där speciella.
Jag blir då urstark.

Urstark är jag dock inte i löpningen just nu. Jag har dundrat på med fyra dagars löpning på rad med varierande längd och fart. Jag är glad över att armen inte smärtar men jag är klen i löpningen. Jag räknar med någon veckas träning till innan jag vågar ge mej ut på längder runt halvmaraton distansen. Lyssna på kroppen är det sagt ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar