lördag 30 juni 2018

Party och skit.....



En morgon som började segt. Hormonerna spelade mej ett spratt och helst hade jag vilja lega kvar i sängen och dra täcket långt över huvudet och bara ligga där. Men nä så jobbar inte riktigt jag.
För att få ordning på min kropp tog jag en tur med löparskorna på 14 km på berget. Så läkande. Så helande. Jag kom hem som en ny människa, jag välte i mej en liter vatten och en slurk kaffe sen var jag i bättre form än på länge ;)

Förberedelser inför mysets party tog fart bums, hon planera minutiöst, men jag låter henne hållas nu. Jag har lärt mej att hon är okej med att det inte blir riktigt som hon tänkt sej och det är sunt. För det blir aldrig som hon tänkt sej.
Vi städade och vi plockade in en vacker blombukett att ha på bordet.

Vännerna kom inramlandes runt 16 snåret, det blev stressigt för Mollie, hon skulle hälsa alla välkomna samtidigt som hon skulle dela ut lappar inför en tipspromenad. Jag bara flinade åt henne.
Hon hade fixat en meny till maten och hon skulle sköta snacket och jag skulle laga mat så löd order. Ja jag flinade även åt det ;)

Tipspromenaden gicks och maten serverades. Lite bus sen var det filmdags med godis och chips, galet vad dom välte i sej, tabberas på allt.
Filmen var sådär tydligen för rastlösheten kittlade dom, ut och lek i vattnet. En druttade i så kläderna fick bytas, samma stackare drattade sen i en taggbuske när gömme lektes. En annan fick en sten på foten när stallet och hästarna skulle synas så plåster fick placeras över såret. Vissa dagar ska man inte stiga upp, dom var allt lite otursförföljda dom små liven.

När tänderna borstas och alla slagit läger blev det ett rysligt liv. Någon hade gjort i brallan löd domen, men nej så var inte fallet. Det var avloppet som blivit överbelastat av allt papper som slängts i när kvällsbehoven uträttats. Så ja det var bara att försöka styra upp det. Det luktade skit i hela huset och det var ingen som var så intresserad av att ha det så. Jag fick ett skrattfnatt innan jag förstod hur det låg till, alla skyllde nämligtvis på varandra ;)

Hela gänget ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar