måndag 18 juni 2018

Sämsta dagen.....



Dagen började vackert och den slutade väldigt fint, det var bara lite tjorr mitt på dagen och det sög verkligen.
Jag vaknade av att Mollie ropade på mej, jag bytte rum och jag bytte säng. Vi låg och filosoferade en stund, vi pratade om vad vi ville göra under dagen. Hon ville baka så baka skulle vi.
Frukost sen drog vi till affären, det var snålt med folk vilket var väldigt skönt.
Hem och bullbaket tog fart. Vi hade en supermysig stund ihop. När bullarna var klara så vält vi ner dom ljumna godsakerna. Jag tror att vi slök 15 stycken bums, groteskt jag vet men bullar blir aldrig godare än just när dom är nybakade.

Några vänner kom på besök och jag var massivt trött, jag låg på soffan och samtalade, skönt när man inte behöver göra sej till med varken klädsel och kroppshållning.
Kidsen var som flugor innan ett åskväder. Så enormt lättretade. Som väl var så lättade det en aning och innan vi sa hejdå så skrattade dom faktiskt ihop åt samma sak. Bra där.

Mollie och jag var på kollisionskurs flera gånger under dagen. Jag tror att jag var lättretad på grund av en separationsångest light. Något saknades men samtidigt hade jag allt. Sjukt känsla.
Mollie var retslig och lättstött så inte hjälpte det upp situationen precis. Vi klippte gräset och lagade middag ihop i alla fall vilket var upplyftande.
Under kvällen tog vi en promenad och då sa hon:
- Mamma, idag har det varit min sämsta dag i livet.
Har det sa jag, varför? Hon babblade på om anledningarna sen frågade hon mej vilken min värsta dag har varit.
Jag la armen om hennes nacke och axel och flinande sa jag att jag antagligen inte upplevt den än. Jag tillade att jag antagligen inte heller upplevt den bästa dagen i mitt liv och jag har ju haft en väldigt massa braiga dagar i mitt liv.
Hon nöjde sej inte utan sa att man måste ju ha en sämsta dag i livet.
Det är möjligt sa jag men jag vet faktiskt ingen specifik dag som varit dunderkass i mitt liv.

Vi spelade lite badminton innan vi för kvällen gick in och stängde dörren bakom oss.
En retslig men fin dag var till ända.

Just det ja, jag måste tipsa om en instagramsida som jag kommer att ta över under tre eftermiddagar mån-ons. Jag hoppas kunna förändra bilden på synen gällande skogsindustrin en aning. Så välkomna att hänga med, det kommer bli kul. Sidan heter kort och gott sodraimorrum.....Hoppas vi ses.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar