tisdag 29 januari 2019

Änglarna.....

Promenad på berget....


Hela berget var fullt av snö och blask, det var halt och svårpromenerat. Promenera var just vad jag för dagen gjorde, Jag lät löparskorna stå kvar i hyllan och med mina Meindls kängor på fötterna klafsade jag iväg över stock och sten.
Sömnen hade varit sparsam efter nattjänsten men jag lät bli att använda tankarna till det. Jag fick bara släppa det och hoppas på att jag skulle orka vara stark och pigg för ytterligare ett pass bland pinnarna.
Jag log stora delar av vandringen, jag återhämtade mej enormt genom att i sakta mak se snön förvandlas på träden till små vackra vattendroppar. Jag föreställde mej vår.

Mollie hämtades upp och vi drog till blomsterbutiken. Våra vänner ha precis sålt sitt hus och en blomma för att fira det var passligt. Lilla fröken köpte sej själv en vacker lite blomma.
Jag älskar att hon har samma kärlek för blommor som jag. Att ha en bukett blommor på köksbordet gör livet ännu mer värt att leva. Jag ler varje gång jag passerar bordet. Jag kom på mej själv med att tänka på vår och sommar. När jag varje vecka plockar in en ny bukett, med allt från syrener till ogräs. Allt i olika vackra färger.


Snart är vi där igen....

Vi körde till vännerna med blommorna och jag lämnade kvar Mollie där för att jag skulle träffa min väglederska. Det är få ställen Mollie inte kan följa med mej till men detta är ett av dom ställena. Jag skulle prata med änglarna och där finns inte plats för ett mys med gigantiska grytlock till öron. Det är min tid och den är viktig.

Den gamla damen som följer mej kom och vägledde mej. Precis som det andra gångerna så slogs huvudet på spiken ett antal gånger.
Första frågan jag fick var om jag var i en relation eller om jag hade någon speciell vid min sida? Nä inte just nu men......
Hon förklarade att det fanns enormt med kärlek runt mej och även bröllop sågs. Humf, det kändes som det var långt i från min position just nu ;)

Spaderdam var dock och gäckade mej. Det var väl egentligen det enda som jag kände en viss oro över. Spader dam är ett ex som åter kommer att dyka upp. Det känns på något sätt som en kommande prövning och nja jag är inte supersugen på prövningar just nu. Jag vill vila, finna ro.

Vi pratade om energier och den extrema inre energi jag har, vi pratade om att det är just den som så starkt påverka dessa människor som kommer i min väg. Vissa människor nöjer sej inte med att vara i mina energier utan dom vill ha dom, ta dom. Men nej jag har bevisat gång på gång att jag lämnar dom inte.
Läget är att den kvinnan jag kommer leva med kommer att älska att vara inom mitt energifält men hon kräver inte att få den. Det är skillnaden på rätt och fel kvinna.
Kvinnan visade sej. Jag vet inte vem hon är, jag har fått vissa delar förklarat för mej men fysiskt vet jag inte vem hon är, inte än. Men när hon är redo för mej då kommer hon, för jag är redo att ta emot henne. Så gungstolen hej. Där ska jag sitta och vila i hjärtat tills hon kommer ;)

Vi pratade i över två timmar och jag skulle vilja prata och lyssna mer. Jag var fylld av energi men jag var även trött. Det är kraftfullt.
Vi avslutade sittningen och de sista orden jag fick med mej var.
Det värsta är över Leonora. Och jag rekommenderades att be änglarna att vara tydlig mot mej.



Jockarp.

5 kommentarer:

  1. Men jag sa ju att jag va din framtida fru 😊 hon borde ha beskrivit en blond kvinnna, din spegelbild i så mkt,ensamstående med barn 😊
    En liten bit ur en favoritfilm Yrrol....men du lyssnar ju inte....jamen du hör ju inte!
    Hehe! Ha en magisk fortsatt dag ☀☀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry men den beskrivningen stämmer inte.
      Håller med att Yrrol är sjukt bra ;)

      Radera
    2. Då får vi väl se om det är mim följeslagare som är ute o cyklar för första gången 😄
      Ha de gott🌸

      Radera
  2. Du känns som en himla fin människa,en sådan som alla borde få ha i sitt liv. Börja följa din blogg och Instagram för en tid sedan och blir så himla glad när du lägger upp något filmklipp . Du har ett leende som smittar av sig ❤
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att vi kan glädja med vår vardag ;)
      Dito på fin dag.

      Radera