söndag 6 januari 2019

Inflyttning....

Hon är så nöjd....


Arbete i vedsvängen, det har varit tuffa men roliga dagar. Så härligt att vara tillbaka, semester är fint men vardag med människor jag gillar är finare.

Jag har sprungit och känt på formen, den är sådär. Jag rasslade till med en mil som inkluderade mördabacken, det kändes dagen efter. Jag gav mej ut för att skaka av mej träningsvärken och på den turen öste blodet ur näsan på mej. Inte helt i form med andra ord.

Mollies rum har blivit målat medans vi varit på semester, nu är hon också inflyttat. Vi möblerade om och plockade bort onödiga pinaler. Det blev verkligen toppen och hon var supernöjd. Tänk att jag minns själv hur härligt det var när man var liten och höll på att möblera om på sitt rum, det blev liksom nykommet varje gång.

Vi har firat lite jul med mina föräldrar och vi spelade julklappsspelet. Vi skrattade galet mycket och det var verkligen helt underljuvligt, lugnt, trevligt och roligt. Och så julmat till det.
Självklart fick vi sätta ut en tallrik gröt till tomten i stallet med. Det gör vi varje år, i år blev det dock några dagar senare men vad gör väl det. Tomten brukar vi sen alltid hitta mätt och belåten sovandes på höskullen. Detta året blev det lite annorlunda. Tomten hade ätit upp gröten men han hade inte hunnit vila sej utan han hade hängt en gåva i stegen på väg upp på höskullen. Mollie klättrade hela vägen upp och kikade om han låg där på sin vanliga plast och sov men nepp han hade andra uppdrag.

Vi har tittat på stjärnorna ihop, vi har koll på Karlavagnen och Orions bälte. Mollie har koll på polstjärnan men det har inte jag. Det är i alla fall väldigt intressant och vackert att stå i mörker och vända blicken uppåt och hela himlen är full av ljus i olika mönster. Jag känner mej en aning liten men i det stora hela är jag ju just det ;)




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar