onsdag 30 januari 2019

En känslig tjej.....



Jag skulle följa med Mollie på teater i skolan för att pjäsen bortbytingen av Selma Lagerlöf var något mörk.
Jag klev upp tidigt efter sista natten, jag möttes av en sol som hållit sej en aning på avstånd ett tag. Det var välkommet, jag blev glad så fort jag slog upp ögonen, jag tänkte att detta blir en bra dag.

In till skolan och jag möttes upp av min dotter som var i full färd att äta den panerade fisken som låg på tallriken. Jag satte näsan mot hennes huvud när vi kramades och hon doftade underljuvligt. Klassen hade varit på badhuset och simmat så hon var fortfarande blöt i håret.

När maten var nere gick vi i samlad trupp in i gympasalen. Den var nersläckt och det var murrigt. Men Mollie var vid gott mod. En annan kompis kom och ville sitta hos oss vilket var okej. De presenterade teatern och sej själva men när dom sa att nu börjar vi så utbröt paniken i min dotter.
Och nä hon ska inte skrämmas hon är en känslig tjej, så vi lämnade gympahallen och gick in i det lugnare biblioteket.
Tårarna torkades och vi läste bok på bok. En annan lite kille i Mollies klass han uppskattade inte heller teatern så han kom och hängde med oss i stället. Mysigt.

Jag lämnade min dotter kvar för sista lektionerna sen drog jag hem och hoppade i mina löparskor.
Upp på berget, det var snorhalt i bilspåren så jag höll mej där snön låg tjock. Jag sprang på en skare som bar och brast. Det var sjukt jobbigt men med solen i ögonen och en kraftfull kropp kände jag mej lätt och tacksam. Jag fick stanna till ibland och titta på all vackerhet som kom framför ögonen på mej.

Mollie var hemma på undantaget när jag kom hem. Hon var okej efter dagen och vi fick ta hand om veckohanlandet.
En härlig stund ihop med att knuffa vagnen och läsa handlarlistan.
Mindre härligt vad det att fejsa siffrorna som kom upp efter att kassörskan slagit in allt. Humf. Men ja nu överlever vi ett tag till :)

Kvällen var vigd åt scouterna för unga fröken och för den något äldre blev det en timmes promenad i vår vackra stad.


När man hittar gamla bilder ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar