tisdag 8 januari 2019

Ledig måndag.....

färdkost i form av korv...


Måndag och ledig. Dagen startades upp med en vända i löparskorna. Jag var stark och det är en behaglig upplevelse det.

Mollie väcktes och vi var tvungna att köra in till ICA, vi hade inte handlat mat sen vi kom hem från Thailand och det gapade väldigt tomt i kylen.
Som så ofta hade vi en trevlig stund i butiken. Mollie gick bananas bland frukt och bär. Hon ska äta nyttigt. Jaha du sa jag och flinade åt hennes entusiasm och åt korgen som fylldes mer och mer av nyttigheter.
Det varade till vi kom fram till godishyllan med texten utförsäljning. 1,95 hektot. Där gick vi alltså mer bananas ;)

När vi var hemma igen käkade vi lite frulle sen började jag brassa lunchlådor och Mollie tog ett bad. När jag gick där och pulade i köket kände jag att jag saknat det väldigt. Det där att bara strosa runt hemma och laga mat. Det är en skön känsla.

Lilla frökens hår tvättades och kammades. Hon tog på sej nya fina kläder som hon och mormor varit och införskaffat under helgen. Hon blev så tjusig så.

In i bilen och mot Kristianstad. Vi har varit utan en fungerande TV ett tag nu. Och för min del spelar det ingen roll men Mollie kan behöva en viss stimulans från burken. Vi investerade i en ny Apple-TV 1800 spänn hejdå. 
Vidar söderut mot Malmö och fröken R. Jag kände en enorm saknad och längtan efter henne blev starkare ju närmare vi kom.
Det blev ett glatt välkomnande och kidsen var helvilda. Vi spelade spel ihop och det blev med det ännu livligare ;)

Vi lagade en gemensam middag och när jag stod där och njöt av att alla hjälpte till, stor som lite så blev jag med ens så tacksam. Det spelade ingen roll vad det var som skulle lagas, känslan av att alla så självklart var med/ville vara med var så vackert. Det är så det ska vara. Jag behövde absolut ingenting annat i den stunden. Jag hade allt.

Vi vände hemåt och det blev lopplådan bums när vi kom hem.
Jag masserade Mollies fötter och händer vid nattningen och då säger hon:
- Mamma, detta är mycket bättre än thaimassage.
Det betyget var inte dåligt minsann ;)

Köksan ;)

Jockarp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar