fredag 25 januari 2019

Mollie min Mollie.....

Nybadad och nybakad....


Ja hon är minst sagt speciell min lilla dotter.
Jag mötte upp henne på fritids och det första hon informerade mej om var att det hade varit brandövning. Jaha och hur gick det då?
Det gick bra kvittrade hon och utvecklade det sen med att hon sprungit ut utan skor. Eftersom jag vet att min dotter sällan eller aldrig använder strumpor så fattade jag ganska snabbt vad som skulle komma.
Jodå mycket riktigt, barfota hade hon varit och vidare berättade hon att det hade svidigt på fötterna när hon väl lämnade den snöklädda utsidan för att åter komma in inomhus. Tror jag det sa jag och la armen på hennes axel.

Vi gick mot skolan för det stundade kvartsamtal eller som det heter i nutid utvecklingssamtal.
Både Mollie och jag gillare hennes skola och framförallt så är det fröknarna vi gillar väldigt mycket. Vi har en bra kommunikation och det är enormt viktigt för att skapa en trygghet hos oss alla.
Det är en lättsam stämning när vi träffas på våra samtal, jag lyssnar med spänning på både fröken och Mollie och vi är delaktiga allihop i mötet. Mollie är ordförande och sköter agendan.
Men det händer något varje gång vi ska ha dom här samtalen. Varje gång börja Mollie gråta. Jag vet inte riktigt anledningen, det kan vara spänningen, förväntan eller kanske en slags press som hon lägger på sej själv. Hon kunde inte svara på det själv heller. Jag är tacksam över att hon visar sina känslor att hon kan och vågar gråta öppet. Jag vet hur svårt jag själv har haft det med just den biten, att visa sej sårbar liten och kanske också ibland rädd.

Vi fick info av fröken att det stundar teater, Mollie kan vara lite känslig när det är mörkt, läskigt och lite högt ljud. Fröken hade sett teatern och rekommenderade mej att vara med för Mollies skull. Turligt nog passade det fin fint in i min agenda. Så på tisdag ska jag gå på teater. Det blir kul.

Mollie tog ett bad när vi kom hem och vi kammade hennes kalufs. Vi lagade mat och bakade en kladdkaka innan det var kväll och läggdags. Vi är bäst tillsammans, helt klart.

Mollie skulle lägga sej själv, ibland vill hon det och det är helt okej. Hon kröp ner i sin säng och lite senare kröp jag ner i min. Jag hinner inte mer än dra täcket om mej så hör jag henne gasta.
Morr vad är det nu?
Naken gick jag in till henne och fråga vad hon gapade om.
Jo jag tänkte på en sak sa hon snyftandes. Jaha berätta vad tänkte du på?
Jo det där med teatern. Jaha...
Hon snurrade lite om det där om att hon kanske inte ville gå och vi pratade om det, att vi testar vill vi inte så går vi bara därifrån, vi gör som vi vill vi.
Hon lugnade sej och jag skämtade med henne och sa.
- I morgon om det är något som du tror att du kommer att tänka på när du släckt lampan för att sova, snälla tänk på det innan på dagen då så vi slipper tänka på det vid nattningen eftersom vi lika väl kunnat tänkt på de innan på dagen, så slipper vi tänka på det på kvällen och kan sova istället ;)
Självklart började vi båda gapskratta över min snurrning så där gick det en 30 minuter till innan vi kom till ro. Men mysigt hade vi det.
Jag hade varit vaken och i farten sen fem på morgonen så självklart slog jag ihop där i mysets säng. Jag vaknade av att jag dreglade. Fräscht ;) Då bytte jag rum och säng.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar