söndag 20 januari 2019

Vattendjur.....



Jag hade några få måsten. Värme i huset och varmt vatten till hästarna. Det var min start på dagen. Med det avklarat var jag fri och friheten använder vi precis som vi vill.

Jag packade en kasse badkläder, några mackor, lite frukt och vatten. In i bilen och upphämtning av en kompis till Mollie. Nio mil norrut in i de Småländskaskogarna till Växjö och dess badhus. Badhuset är kombinerat med lite äventyr vilket gör att det är lite mer spännande än bara en bassäng att simma i.
Jag hoppade i ihop med tjejerna, jag ville testa sakerna ihop med dom för att säkerställa deras trygghet. Efter ett par timmar tog jag mej dock upp på land, jag hade fått nog.
Det hade inte dom dock. Med ett ynka break för fika annars så låg dom i vattnet från 11-16 och inte ens då hade om några större funderingar på att gå upp.

Dom åkte rutschbanor, vilda forsar och dom hoppade från trampoliner. Dom simmade även runt tillsammans och småpratade och hittade på egna lekar. Jag bara njöt av det jag såg och av dagen.

När jag slutligen fått upp dom och vi var utsvultna och jag har en svaghet för indisk mat och brukar vilja passa på att äta det när jag är i städer där det finns restauranger med just den maten. Men ja med två åttaåringar blev det nedröstat bums. Det var gula M:et som gällde. Och ja, vi har pratat mycket om demokrati hemma och det har dom även gjort i skolan så i det läget var det bara att släppa suget på den indiska kosten och spatsera in för att beställa Happy meal ;)
In på Samarkands Maxi och fyllande av lördagsgodis skålen tog fart sen vände vi hemåt mot byn.

19:30 la jag mej i soffan och avnjöt en kopp kaffe, tjejerna hade en sångföreställning för mej vilket var väldigt avslappnande och roligt.
Kompisen åkte hem och Mollie och jag la oss i hennes säng och pratade om dagen. Jag masserade hennes fötter och återigen ger hon mej cred för att jag är bättre än Thailändarna på massage. Jag njuter och säger till henne att det kan uppfattas så för att jag gör det med kärlek, för att jag älskar dej, dom gör det för att det är deras jobb.
Hon utvecklar det hela med att ja, så är det nog, dom måste få pengar för att inte svälta ju.
Ja så är det för mej med säger jag och flinar, tjugo spänn tack säger jag och lägger fram handen mot henne.
Hon flinar och blixtsnabbt säger hon. Jag får hämta spargrisen.
Jag älskar hennes rapphet och att hon fattar mina skämt snabbare än blixten.
Vi skrattade tillsammans tills den tråkiga mamma sa stopp. Nu är det sovdags.

En dag som åker ner i braigalådan med ett brak.

Hon är grym...



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar