måndag 28 januari 2019

Snön faller och vi med den.....

Lite paus i slitet.....04:53 ;)


Efter tolvtimmars nattjänst i vedsvängen körde jag hem. Vägen var inte skottad och det var just en sån dag jag känner en enorm kärlek till min fyrhjulsdrivna bil.

Hemma satte jag fyr i pannan och konstaterade att temperaturen i palatset var blygsamma 18 grader. Det stör mej inte när jag vet att jag ska sova.
Sömnen ja, jag lyckades skramla ihop fem timmar, det är närmare ett rekord med sömn det. Jag gick upp och psyket var starkt eftersom jag visste att min kropp lätt skulle fungera med de antal sömntimmar.

Jag hoppade i min overall och kängor sen gick jag upp till undantaget och till Mollie. Hon var på bettet hon hade en plan med sin pulka. Kaffe först löd min order sen gör jag vad du vill (typ)
Jag kopplade pulkan med en bogserlina till fyrhjulingen sen drog vi iväg. Vi provkörde lite hemma runt knutarna sen drog vi iväg upp i byn. Mollie tjöt av lycka. Jag tjöt inte men jag njöt av hennes livliga ropande. Det sved i mina kinder av den kalla blöta snön som träffade mej. Jag kände livet i mej ;)
Kamphunden Sigge fick åka ett par varv i mysets trygga famn innan vi parkerade hojen och tog oss an snögubbsbyggandet.

Vi byggde en varsin, Mollie gjorde sej och jag gjorde mej. Vi rullade, vi skrattade och vi byggde.
Jag ville ha en morot till näsa men ingen av oss orkade ta oss ut i stallet för att hämta en så vi löste det med lite lecakulor och hårfärg.
När Mollie var nöjd gick vi in. Hon var sockersöt med sina rosiga kinder och glittrande ögon. Det var så mycket liv i henne. Hon mitt allt.

Jag tappade upp ett bad och innan det var dags för mej att åter angripa ett 12 h pass i vedsvängen så badade vi och myste ner oss i det varma skummande vattnet.
Helt klart en vacker dag.

Klart Sigge ska provåka...



Nöjd...

Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar