onsdag 9 januari 2019

Glamour......



Att vakna upp totalt genomsvettig är inget vackert uppvak, men det hände ibland, typ en gång i månaden.
Ofräsch gick jag upp och det kändes helt okej att fortsätta ösa på. Jag skrev en lapp till Mollie om att hon kunde hitta mej utomhus när hon vaknade och innan klockan var sex var jag igång med att köra ved.
Skönt med lite kroppsarbete, att kicka igång verksamheten, kropp och knopp.

Jag fick ett sms med en fråga om jag kunde tänka mej att agera dejt till en böna som skulle gå på fest. Självklart. Jag gillar fest, den enda oklarheten eller orosmomentet är att det är klädkod. Det är en glitterfest och tanken är således att man ska glitta så mycket det bara går. Så det blir till att lägga om siktet från arbetskläder till glamourklänning. Tips mottages gärna.

Mollie vaknade och smått hysteriskt stod hon och gapade på mej. Jag undrade om ungen hade en kniv i ryggen eller vad problemet var?
Hon hade tydligen missat min skrivna informativa lapp, hon hade gått upp ett annat håll genom en annan dörr. Så typiskt.
Men nu ville hon mysa så ja, där åkte jobbabrallorna av och mysiga mamman tog plats.

Jag fortsatte min dag med ett långpass på berget i löpardojorna. Jag slutade svettas, det fanns liksom inte mer att ta av efter min natt, min morgon och nu också min dag.
Hem och middag lagades. Hel kyckling, potatis och sås. En tvåa av tre möjliga löd domen från lilla fröken Vilhelmsson när hon satte tänderna i maträtten. Jag gav den högsta poäng.

En natt i vedsvängen väntade och jag kände paniken inom mej. Jag hade vaknat halv fyra på morgonen och utan sömn skulle jag behöva stressa min kropp till att vara vaken över ett dygn, nej det är inte bra.
Jag lurade på soffan en stund men sömnen uteblev. Väldigt uttröttande.

Myset lämnades på undantaget och jag drog i väg för att stapla pinnar. Livet.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar