fredag 4 januari 2019

Krälande....



Vi lämnade sandstränder och massiv värme bakom oss. Resan mot flygplatsen gick smidigt, incheckningen, passkontroll och säkerhetskontrollen flöt på bra. Mollie har full koll på momenten och det är sällan jag behöver stötta henne när vi är på flygplatser. Hon fixar det själv.
Bordning och alla var på sina platser, då plötsligt kommer infon om att den thailändska kungen ska ut och flyga. Flygplatsen stängs och inga andra får lyfta eller landa. Där blev vi försenade, tack för det, det enda man vill då är ju typ att komma hem.
Resultatet av kungens flygning blev att vi inte var hemma i Jockarp förrän halv två på natten, men då somnade vi bums.

Halv fem vaknade jag sen åter upp, pigg som en mört och förväntansfull på dagen.
När det ljusnat tog jag en mil på dom grusade vägarna på berget. Kroppen var urstak och jag njöt i full drag. Det är precis här jag mår som allra bäst.

Uppfräschning och innan klockan var halv tio var vi åter på rull. Mot södern. Ett kort stopp för investering av lite viktigt sen mot Malmö och fröken rätt.
Vi började med en fika, jag gillar att fika har jag märkt ;) Vidare besökte vi ett museum. Uppstoppade djur och icke uppstoppade djur fanns i byggnaden.

Vi fick möjlighet att följa med backstage för att fröken rätt kände en i personalen. I rummet fanns giftormar, giftiga grodor, sköldpaddor och ödlor.
Jag har ett väldigt lågt intresse av kräldjur och slingriga djur men jag stålsatte mej. Vi fick klappa en liten ödla och en sköldpadda, men när vi kom till momentet klappa orm var min gräns nådd. Jag klarar det inte. Mollie tyckte det var lite obehagligt men samtidigt lite spännande och det märktes tydligt att hon läser mycket djurböcker här hemma.
Vi lämnade giftrummet och såg till att stilla vår hunger sen väntade lek och bus och mer fika.

Hemma i palatset igen runt halv åtta och sov gjorde en kvart senare.
Lite sömn de senaste dagarna men vad gör väl det när livet är ljust.

Ödelklappning....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar