måndag 4 mars 2019

Musikal och livsnjutare.....



En ledig vecka och helg är till ända. Nu väntar åter jobb. Det kommer bli en tuff vecka blandat men jobb, möten, Mollies aktiviteter och min egen träning. Men det är kontrollerat, just nu i alla fall.

Helgen ja, det var verkligen en fin helg som innefattade mycket glädje.
Mollie och jag bjöd med mormor och morfar på musikalen Djungelboken. Och Mollie hon är min hjälte. Hon är känslig för höga ljud och mörker och när dom två inträffar tillsammans blir det ofta för mycket för min dotter. Hon har varit på andra föreställningar som vi fått avvika från men just denna trodde jag verkligen att vi gemensamt skulle fixa och gilla. Hon hade sina hörselkåpor på sej för att avleda lite ljud.
Det började oroligt, hon satt nära mej och vid ett tillfälle kastade hon ansiktet i min famn och började tuta lite. Men jag fick henne på andra tankar och innan föreställningen gick in i pausvila så kände jag att hon kontrollerade situationen och att hon hade supermysigt. Hon skrattade högt vid flera tillfällen och hon följde föreställningen med stor spänning. Vi köpte lite gott i pausen och andra akten gick väldigt fort. Det var en fin musikal och att Mollie gillade den gjorde att mitt hopp om fler tillsättningar i denna kalibern ska kunna besökas av mej och myset.

Jag har träna på, Marathon distansen rasslade jag in med under helgen, min kropp har känts en aning matt men jag är inte allt för orolig, jag tuffar på med min kost och min träning och snart tror jag kroppen anpassat sej till att socker uteblir.

Mollie tog ett bad och som den livsnjutaren hon är så beställde hon en Smoothe till badet. Självklart var jag med på banan och uppfyllde hennes önskan ;)

Tant N kom och förgyllde vår söndag, eller ska jag säga min söndag, Mollie låg nämligen inne på soffan medan vi satt ute i det härliga vädret, vi hade filtar om oss och mysfaktorn var väldans hög. Kaffe, sladder och samtal om kost och träning. En härlig blandning alltså.

Myset och jag levererade ännu en dag stort i köket. Eftersom morfar var hemma själv bjöd vi ner även honom på söndagsmiddagen, det uppskattades väldigt.

Mollie läste läxan för mej och jag gillar hennes bok skarpt denna veckan. Den handlar om Gösta och Jakob och en trädstubbe med årsringar. Intressant och fin bok.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar