tisdag 16 april 2019

De legendariska....



Det är ytterst sällsynt att jag vaknar av att klockan ringer på morgonen, jag brukar ligga och filosofera en bra stund innan det är dags för att fånga dagen. Men Måndag morgon 05:00 tog alarmet mej på sängen. Klök vad jag ogillar det.
Jag spatserade upp och jag möttes av en sprakande soluppgång, solen visade sej inte men jag såg den lila, blå, rosa himlen och förstod vad som väntade. Solen skulle komma upp stor och kraftfull denna Aprilmorgon.
Pilotbrillorna på och arbetet tog fart, Det var en bra dag på kneget vilket alltid piffar till det hela.

Efter jobbet hämtade jag upp mitt mys på fritids, hon satt och målade en fjäril, jag älskar att se henne skapa. Det fanns en tid då jag tyckte hon levererade på tok för mycket teckningar, men jag har omvärderat det. Snart är den tiden förbi när det står till mamma från Mollie på en bild som ges från min dotters hand till min.

Vi åkte hem och jag intog soffan på altanen, helt sjukt vilken värme det blir i hörnan där det är helt fritt från vind. Jag var nästan naken och solen brände på mitt skinn och gosse vad jag njöt.
Jag tog en liten lur, jag slumrar bra utomhus minsann.

Jag fick sluta njuta och istället röja upp lite i hästhagen med röjsåget, det var taggbuskar som är ogynnsamma för de fyrbenta.
Efter buset med sågen tog jag på mej mina löparkläder och gav mej ut på berget. Jag piggnade på mej och jag kände livet i mej. Rörelse är fantastiskt.

Middag i form av Thailändsk fiskgryta med röd curry. Galet gott, Mollie gav mej poäng 18/20 för mitt kockande. Helt okej betyg det.

Avslutningen på dagen spenderade vi i soffan till filmen De fem legendariska.
En fin film som bevisar att tro kan försätta berg.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar