tisdag 2 april 2019

Min Tjej.....

Privat chaufför... 


Jag förtjänade det. Jag lämnade Mollie vid taxin sen drog jag iväg. Jag lekte mej upp på berget och efter tre dagas vila så var jag ruggigt stark.
Såg jag en uppförsbacke så var jag som en målsökande missil jag ville bara ha motlut. I tre timmar sprang jag och det enda som fick mej att ställa mej på bromsen var om jag såg nån vackerhet på min väg som jag kände ett måste över att stanna och titta på en stund.

Hemma och jag kände att hela kroppen var fylld av måbra-hormoner. Det sägs ju att Endorfinerna är kroppens egna morfin och dom vräker ut i en löpares kropp efter ett pass. Jag kan tänka mej att det stämmer bra för jag gick i ett skönt rus hela dagen.

Jag tog ett bus med bilen, tankning, spolarvätskapåfyllning, oljekontroll och tvätt. Boom snabbt och lätt.


Mitt Mys kom hem och hon ville baka, jag tycket sådär om den idén, vädret var vackert och jag tyckte att vi skulle vara ute. Vi dealade. Först bak sen utevistelse.
Hon levererade en kladdkaka. Fikaväskan packades sen drog vi iväg. Vi tog fyrhjulingen en bit upp på berget, Mollie körde.
Vi parkerade sen tog vi stigarna fram till Ryssbergsstugan. Så underljuvligt att bara gå och småprata i det ljuvliga vårvädret.




Mollie pratade om skogen, Hon frågade varför det ibland fanns små granar i bokskogen, Jag förklarade att det var självföryngring och att det kan varit nåt djur som fört med sej en kotte med lite frö och släppt det i just den skogen.
Jag gillar att hon fråga och är nyfiken gällande skogen. Hon är ju ensam arvtagerska över det Månsagårdska imperiet och en dag så är det hon som går runt med sina kids i skogen och pratar om träd, kottar och djur.

När vi kom fram vid stugan parkerade vi oss i solen och njöt av vår matsäck. Det var bara hon och jag och det räckte gott och väl.

När vi kom hem satte jag mej på altanen och fortsatte njuta av livet. Mollie pysslade och målade. Hon kom ut med en helt fantastisk teckning till mej. Tårarna av tacksamhet gick inte att stoppa.
Jag kände mej som världens bästa mamma.
Mollie satte sej i min famn och jag kramade om henne och tackade henne för den fina bilden och jag kunde bara hålla med henne gällande texten på bilden. En galet bra dag.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar