måndag 1 april 2019

Mörker....

Upplevelserna är många....


Min morgon började i mörker. Klockan ställdes fram en timme vilket påverkade mina första timmar på dagen jag var igång klockan fyra i stället för fem.
Ett tolvtimmars pass i vedsvängen väntade mej och när jag körde ut från palatsets allé såg jag i ljuset från bilen fem rådjur som hoppade runt på de grönskande fälten. Vackert.

Efter ett par timmars jobb kom en kollega körandes och frågade om jag hade fem minuter över, självklart hade jag det.
Vi drog i väg och i en skogsdunge låg två älgar och idisslade. Vi kikade en stund men när dom lite oroligt ställde sej upp och såg frågande på oss så lämnade vi platsen och lät dom vara i fred. På vår väg därifrån såg jag en ensam liten tussilago i vägkanten. Vilken morgon och förmiddag va. Mycket kan hända.

Mollie hängde med mormor och hundarna. Dom hade varit på berget och promenerat i det vackra vädret. På eftermiddagen skulle myset och morfar husera. Deras uppdrag var att få upp mysets tavlor. Hon hade skrivit en lista på vad som skulle styras upp. Jag fick ta del av listan när jag kom hem, den innefattade även ett besök på Burger King i stan. Jag smålog lite av tanken på dom två i city ;)

Kvällen trycket vi upp oss i soffan, jag föreslog att vi skulle kolla på Emil i Lönneberga var på Mollie svarar. Eh det är ju bara hujedamej och en kille som täljer trägubbar.
VA! lägg av det är ju kultur på högsta nivå, jag och din morbror tittade alltid på Emil när vi var små, Vi hade till och med LP-skivor med Emilsagor på.
Ehh vad är en LP-skiva?
Jag tittade på min dotter och tänkte att jag börjar bli gammal ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar