lördag 13 april 2019

Full rulle.....

Mys....


Vi kickade som vanligt igång dagen i Arla morgon. Mollie åkte till plugget och jag tog den tyska skönheten till verkstan i stan. Nya bromsar behövdes tydligen och det kan ju vara bra att få stopp på vilddjuret emellanåt. Medans det fixades tog jag en löptur i city vilket var bra. Jag behövde lite obackigt och asfalt. Det gick fort och pulsen hölls låg vilket var bra. Närmare 12 km och det kändes fint.

Bilen hämtades och jag for hem till byn. Kamphundarna skulle ha sin promenad så ut på berget bums. Jag satte fyr i pannorna på gården, vinterkyla i April. Hua.

Jag satte fart med att köra in den sista veden och jag hade ett grymt tempo vilket gav resultatet tomt i vedskjulet.

Mollie kom hem och vi började städa, hon pysslade mest men jag dammsög och röjde upp det mesta i palatset. Vi förberedde maten inför hennes party och hon var grym på att göra grillspett.

En snubbe från Securitas kom och jag mötte honom på gårdsplanen och berättade att jag inte var intresserad av några tjänster om dom inte var gratis. Han gick på min linje och vi kom mycket bra överens. Jag bjöd hon om på eftermiddagskaffe och hans arbete varade i närmare två timmar. Så ja, nu har vi ett väl fungerade inbrottslarm med tillhörande brandlarm, vilket känns skönt. Och ja, självklart var jag nöjd med min deal och förhandling ;)

Mollies inbjudna övernattnings kompisar kom och det blev fullt ös. Tjejerna var ute och studsade studsmatta och jag tände grillen. Det slog mej att det var första gången detta året. Mysigt.
Maten sattes på bordet och alla åt, samtalade och skrattade. En fantastisk middag med småfolket.

Snacks dukades fram och dom la sej på en madrass för att titta på film. Själv tog tag i bullbaket. Jag hörde när filmen tog slut och kurragömma leken tog fart. Så underljuvligt att lyssna på deras lek.
Jag avbröt leken när mina galet väldoftande bullar var klara och det var några lyriska tjejer som fick provsmaka bullarna.

In i duschen och klockan 22 landade jag äntligen i soffan. Totalt slutkörde men väldigt lycklig.


Mysigt....

Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar