söndag 7 juli 2019

Agility....

Nä jag ska inte sjunga ;)


Långliggare. Halv nio masade jag mej upp och gick bums och väckte min dotter, det var tydligen måttligt populärt ;)
Jag hoppade i mina nyuthämtade Asics och gjorde mej redo för jungfrufärden i dom blå skönheterna.
Turen varade i en mil och jag var lite stram i baksida lår efter fotbollsmatchen, men med mjuk löpning på berget är jag snart i trim igen.

Ännu en dag skulle vi agera hundvakt så vi drog ut på berget igen på en promenad, sen väntade några deprimerande timmar. Jag var inte alls på gång, ingen energi, ingen glädje och absolut inga ideér. Vädret var ruggigt och grått och jag la mej på soffan och tjurade en stund.
Väldigt otrevligt.
Jag kände att jag fick rycka upp mej, fikaväskan packades, hundar och myset packades in i bilen sen körde vi ut på Lister. En promenad piggade upp oss allihop. Att vi träffade på lite sociala människor gjorde inte stämningen sämre precis. När vi åter var tillbaka till bilen öste regnet ner på oss men inget kunde stoppa vårt glada humör.
Mollie pratade oavbrutet hela vägen hem om sin kommande hund, jag lyssnade och svarade mm i bland när hon tystnade för att hämta andan ;)

Lite mat intogs och även då gick munlädret på min dotter. Hon imponerar verkligen ibland på hur mycket och länge hon kan prata om en och samma sak.

Vi skippade festivalen i stan och poppade lite popcorn i stället, vi satte oss i mysställning i soffan och kollade på agilitytävling på tuben. Mollie var helt sjövild över hundarna som tävlade, hon tjöt rakt ut i spänning.


I skogen med henne <3

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar