fredag 12 juli 2019

Idyll....

Våra barn och vänner <3


Morgonstund har guld i mun. Jag lämnade mitt hem för en lugn och stilla morgon på berget. Jag sprang upp för halva mördabacken och satte mej på utsiktsplatsen för att skåda ut över Vesan. Att ta sej tid att njuta under löppassen är en viktig del för en amatörlöpare. Jag gör det för sällan dock.
Jag fortsatte min väg efter att kroppen toksvettats en stund.
Gräset var daggvått och doften av Vildkaprifolen var massiv på min väg. Jag älskar doften, det känns så hemma men ändå vilt.
Johannesörten och skogshallonen brottades om platsen i dikeskanten på grusvägen jag sprang på. Jag såg, kände och tog in. Det var jag och berget denna morgon och var lycklig.

Hem och en snabb dusch, matväskan packades och även Mollies stora uppblåsbara anka fick för dagen följa med i bilen.
Vi hämtade upp en klasskompis till Mollie sen drog vi över till våra vänner andra sidan berget.
Orudden var dagens mål, en vacker plats vid Ivösjön som varit obesökt av oss innan dagen.
Nu snackar vi idyll. Ungarna lekte och hoppade från bryggan. Folk som var ute på kanottur la till vid bryggan och tog sej ett dopp innan dom åter paddlade iväg på sjön.
Stora delar av dagen var vi helt ensamma på platsen och det lugnet och ljudet av glada och plaskande barn var total återhämtning.

Vi fick en inbjudan till att följa med några vänner på Buffé i Kristianstad, det tackade vi inte nej till.
Innan maten hann vi köpa ett mobilskal till lilla fröken Vilhelmssons telefon, hon var nöjd.

Vidare från restaurangen till City och dess festival. Tydligen var det RIX- FM festival och hela stan myllrade av folk. Här snackar vi kontraster från timmarna vid sjön ;) 
Det var i alla fall stor mysfaktor även på kvällen. Mollie köpte sej ett fint armband som var gjort av kåda och återvunnit papper.

Hemma och supertrötta, vi orkade inte ens läsa i boken om valar och delfiner som vi annars ser som väldigt intressant.
God natt typ.

Redo för kvällsaktivitet ;) 


Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar