måndag 8 juli 2019

En svettig kyss.....




Vad är kärlek? Självklart har alla människor sina egna tankar och funderingar på det, självklart ser vi på den saken helt olika. Men jag vet att ibland finns det två personer som ser ungefär likadant på det och det är väldigt speciellt.
Jag har upplevt det.

Att vakna på natten och titta på kvinnan bredvid och le, att inte vilja somna om igen utan bara ligga där och titta på det vackra.
Det är kärlek.
Jag har upplevt det.

Det där med att en annan människa läser av, förstår och kan agera ut efter det och att det agerandet är rätt för just den stunden.
Det är kärlek.
Jag har upplevt det.

Att komma hem efter ett tufft löppass och bli kysst passionerat med svetten rinnandes i ansiktet, äckligt kan tyckas men;
Det är kärlek.
Jag har upplevt det.

När man hittar ett smarrigt choklad som någon införskaffat just till mej.
Det är kärlek det.
Jag har upplevt det.

En lapp som ligger gömd i matlådan som jag hittar under matrasten under arbetspasset. Några enkla rader som i sammanhanget blir så otroligt vackert.
Det är kärlek.
Jag har upplevt det.

När man kletar tandkräm på fler tandborstar än sin egen, att borsta tänderna tillsammans och se det fina i det.
Det är kärlek.
Jag har upplevt det.

När man sätter sej själv efter någon annan människa. Att parkera egot långt bort från sitt hem.
Det är kärlek det.
Jag har upplevt det.

Det låter vackert och det är vackert. Det ska vara vackert men jag vet att det blir bara så ibland, inte alltid, bara ibland.
Jag gillar ibland, när ibland är nu.



Jockarp.

3 kommentarer:

  1. Så fint
    Så sant
    Du är en fin kvinna
    Din lycka vänta på dig ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  2. Precis som du skriver, det finns många olika synsätt på vad kärlek är och hur kärlek beskrivs. Tycker du formulerar det väldigt fint. Kärlek för mig är som en kraft - vacker, underbar, beskyddande - en kraft som är så stark och som för med sig så mycket glädje och energi.

    SvaraRadera
  3. Det är helt underbart när det händer och alla är värda det.
    Jag önskar dig all lycka att det händer dig med :)
    Det är en fröjd att läsa allt du skriver.
    Varm kram

    SvaraRadera