tisdag 2 juli 2019

Uteliggare....



Vi spenderade natten utomhus, tillsammans låg vi på soffan på altanen med våra huvuden mot varandra. Vi hade tänt ljus och lågan fladdrade rofullt i natten. Stjärnorna tändes på himlen och det blev mörkare och mörkare över berget. Jag såg endast konturerna av träden mot himlen. En sån där perfekt natt.

Vi sov som små grisar både Mollie och jag och när jag slog upp mina ögon i arla morgon var första mötet svävande moln mot en blå himmel, jag såg trädens gröna blad och fåglarna som redan var igång med att snappa till sej av insekterna. Jag hörde en hästs hovar träffa sten, ett underljuvligt ljud. Jag log och kände mej rysligt tacksam för att vakna upp till allt detta vackra.
Jag sträckte ut min hand och kände bar hud från min dotter, hon var varm och hon började röra på sej under täcket. En stor kaluffs täckte ansiktet men jag anade ett leende under allt hår.
God morgon mamma var hennes första ord.
Vi låg kvar och tittade på molnen och pratade om natten om hur mysigt det var.

Dags för en löptur. Jag gav mej av men kände ganska omgående att allt inte var okej, en symtom av urinvägsinfektion, Morr. 6 km sen sprang jag hem och drack 1,5 Liter tranbärssaft. Inget vidare men det gör onekligen nytta. Symtomen släppte och dagen fortgick. En kompis till Mollie kom och det blev jubel när jag frågade om vi skulle erbjuda kompisen att sova över.

Kidsen lekte och jag tog tag i något som jag skjutit upp allt för länge. Städning av palats. Det var verkligen behövligt och känslan efteråt är magisk.

Vi drog till affären och köpte lite nya blommor, även mat och lite snask till kvällens mys.
Middag lagades och som vanligt blev min paradgren i köket makalöst god.
Pannkaksförådet behövde fyllas på så en smet i en tiolitershink levererades ;) Jag vände pannkakor på löpande band medans kidsen satt i soffan och tittade på en film om ett stort päron.
Under tiden dagen och kvällen gick började övernattningsgästen att svaja en aning. Stöttade sa ja att du gör som du vill, du får gärna stanna men vill du hem så löser vi det.
Det funderades ett tag och sen fattades beslutet att hon skulle åka hem, men inte förrän halv elva på kvällen ;) okej sa jag det är helt okej. De spelades ett parti av Vildkatten innan det blev hemfärd och läggdags för oss.

Sena sommarlovskvällar.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar