måndag 22 juli 2019

Söndagschill.....

Inte prio ett..


Jag vaknade upp och hörde ljudet av regn, jag var tvungen att gå upp och titta om det stämde, det gjorde det, hela gårdsplanen flöt. Jag log förnöjt och kröp tillbaka in under täcket. Nästa gång jag vaknade mötte solens stråla mej. Jaha, dags att fånga dagen.
Vi hade bestämt att en del av söndagen skulle användas till att komma ikapp lite med hushållssysslorna.
Men ingen av oss kom in i det där floooowet som är ett måste om något ska bli gjort.

Jag drack kaffe och läste en bok, Mollie spelade spel, vi var sjukt slöa.
Efter ett tag i slappläge fick vi i alla fall styrfart och jag började med sängarna, lakanen byttes och tvättades. Klök jag avskyr verkligen den övningen, ja undrar om jag någonsin kommer att gilla de, jag tvivlar på det.

Morfar fyller år i veckan och en present skulle införskaffas, vi drog till affären, en rulle snus, ett dubbelnougat, en trisslott och ett grattiskort köptes. Även lite kompletterande av varor som passar in i kylskåpet fick vi med oss hem.
Lite lunch käkades sen väntade det lek. En kompis hörde av sej till Mollie och ville leka, jag föreslog bad. Kompisen hämtades upp men i stället för bad blev det skyfall, det kom 15 mm regn i en enda lite skur, så badandet ställdes in och vi drog hem till Jockarp.
Kidsen lekte och jag läste, dammsugande och lagade stek från grisen med potatis och sås.
Vi åt och för dagen blev vi tre runt bordet, trevligt.

Lite studsande på studsmattan innan hemgång för kompisen.
Myset och jag gick ut en sväng, bara hon och jag vilket var väldigt mysigt.
Och innan det blev kväll hade vi på något sätt faktiskt lyckats med att städa hela huset. Men det satt långt inne ;)

Efter att vi läst om blåvalen pratade vi om vandringar vi ska göra och så självklart om Kennet. Det var den dagen det.

Lite paus.


Jockarp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar