onsdag 2 maj 2012

Första maj och klosterliv.


Sockeravvänjning startar.
Ja nu får de banne mej var nog med sötsaker ett tag, man går ju i spinn totalt.
Utmaningsdags med andra ord, socker är sött, socker är gott, så vi får väl se hur det går.


Lilla fröken Vilhelmsson är sötare än socker och hon fortsätter outtröttligen med sina roligheter.
Nu har hon kommit på att hon kan stoppa majs i dockans mun, det är precis lagom stort för att det ska fastna och inte ramla ut, jag får sen drämma dockstackaren i bordet för att få ut kornet, säkert inte alls pedagogiskt, men vad ska jag göra?
Mer bus, hon sätter sitt påskägg på huvudet och står blixtstill hon andas knappt, hon är så  vansinnigt söt när hon står och koncentrera sej.

Tada...

Full fart i sandlådan och lite vila på kanten emellanåt, gärna med lite majskrokar och killsällskap, det är fina fisken det.

Mums ;)

Vi vuxna njuter av utsikten av våra små och ett högblommande körsbärsträd.
Doften av de små blommorna är obeskrivbar, ljuvligt är ett fattigt och svagt ord i sammanhanget.


Vi var på språng och ute stora delar av dagen, inte konstigt med tanke på det vackra vädret, 1:a maj i all ära, men vi blåblodiga vi bryr oss inte värst mycket om de rödes firande av arbetarnas dag.
De enda vi har gemensamt må möjligen vara färgen på kläderna.


Däremot när vi väl kom in i palatset så blev det datorhäng, ett nytt litet intresse har väckts, som nu klart kräver lite planering och påläsning.
Jag vill bo på ett kloster, givetvis inte som nunna, de livet skulle jag nog inte klarat av, men min nyfikenhet i klosterlivet behöver stillas.
Jag siktade in mej på klostret i Vadstena där Birgittasystrarna håller till.
Mycket intressant läsning om hur livet som nunna är och en hel hög med humor levererades av de elva nunnorna i klostret.
Nu då, ja så klart undrar jag om någon läsare varit i klostret och bott över där, berätta gärna.
En annan sak jag tänkte på det var om jag skulle ta med mej någon vän eller bekant på min förhoppningsvis kommande tripp till Vadstena, eller kanske det är en resa som ska göras i ensamhet, ja jag vet inte, men jag är öppen för förslag, någon som är sugen på att hänga med mej i klostret några dagar?



Jockarp.

1 kommentar:

  1. Jag ar faktiskt sagt i ngt år att jag skulle vilja gå i kloster några dagar, så vill du ha sällskap så hojta :)

    kram Ziss

    SvaraRadera