onsdag 19 december 2012

Batterier....

 
Inköpslista skrivs :)

 
I går var en dag då jag gjorde så mycket så jag har svårt att hålla ordning på allt.
Vi började med sovmorgon fram till nio. Frukost och mys i soffan. Mollie fick ett utbrott som varade ett tag och som tillslut bröts med att Sigge kom på besök. Vissa saker måste brytas, jag har provat att bara låta henne sitta och gasta när anfallen kommer, de hjälper inte. Man måste få dom till att fokusera på annat helt enkelt.

En vända till stan för att göra upp min skuld till gummiverkstan, de gick sådär, ingen har koll på vad prislappen på mina nya sulor ligger på. Nu bryr jag mej inte, räkning får helt enkelt skickas.
En vända in på posten med, shit pomfritt säger jag bara, det var så mycket folk så man blev nästan ståendet ute på gatan, sjukt.

En joggingrunda på numera asfalterade vägar sprangs, längtan är stor tills jag kan få känna grusade vägar under dojerna i stället. Om fröken tö jobbar vidare i de tempot hon hållt dessa sista dagar så är det inte länge tills min längta uppfylls.
De var en tung runda, jag börja känna mej klumpig, men jag har sagt att jag får hållas till månanden slut sen är det dags att ta jag i detta med krafttag, mindre godsaker och vassare träning. Det är ju nära nu, knappt tre månader till loppet går.

En ny sats kolor gjordes, middagen in i ugnen och Mollie i plurret, under tiden så vek jag tvätt och nynnade på någon trevlig truddelutt.
Härliga dagar ;)
Mollie avbröt mej i mitt nynnande med att säga.
-Mollie simma.
Och ja de gjorde hon med, sen fick hon tag på en ko mitt i allt badskum, följden av det blev lite biologi undervisning.
Vi brukar ha det när möjlighet ges.
Mjölken kommer ur juvret och bajset kommer under svanser från rumpan, ungefär så går pratet.
Hon är duktig den lilla bonnlöken ;)

Middagen klar lagom till badet avslutats.
En spontanidé som sattes i verket efter middagen var att vi hoppade in i bilen och åkte till ekohallen, de hade kunnat sluta hur som helst med tanke på tiden på kvällen. Men det gick bra.
De enda lilla trubblet var att jag tänkte köpa en julklapp till myset som hon skulle få av tomten på loftet på julaftonsmorgon.
Jag kan ju säga så mycket att hon vet vad hon kommer att få.
Jag funderade ett tag på att ta julklappen och stoppa i fickan lite smidigt så hon inte skulle se den när hon satt i vagnen, men nej åka dit för snatteri känner jag inte för, inte just nu iallafall.

Kvällen avslutades med godisskålen och med lite leksaker som fått nya batterier :)





Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Jag måste bara skriva att jag gillar din blogg, att följa er vardag (avslutar de flesta dagar med att läsa här). God Jul :)

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Och tack för orden ;)
    God jul själv.

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera