tisdag 11 december 2012

Kärleksfull yxa....



Snö javisst man får ibland skotta fram saker, ja om man då inte har tid att vänta till våren då förstås.
Det har jag oftast inte.
Vad det gäller trädgårdsmöblemaget så var jag nu tillbaka på ruta ett. Det syntes inte efter snöfallet som varit.
Nästa år jag då blir det andra bullar av, då ska det sättas in tidigare.
Mer som var tvunget att grävas fram var min bil, Mollies pulka, lite lyktor och först och främst snöskyffeln.
Jag gillar snö.

Omorganisation på mitt jobb, det är ju inte ovanligt dessa tider och förmodligen är detta bara första rundan. Det strimmlas och skärs hejvilt överallt.
Vår avdelning verkar klarat sej ganska bra och de allra bästa är att inga som inte vill gå hem behöver. Bra där av fack och företag.
Att det rustas för framtiden ser jag som en utveckling i helt rätt riktning. Våga vinn heter det ju och visst vill jag jobba på en vinnande firma.
Som med alla nerdragningar så fundera människor på sin situation, hur det ska funka, på jobbet privat och med barn och hem. Säkert inget ovanligt alls och givetvis funderar jag.

Jag har ju haft det privilegiet att kunna jobba halvtid, men sällan nöjer man sej ju om man nu är av rasen homosapiens och jag är ju inte unik.
Jag hade en vision, en dröm och en tanke om att kunna jobba såhär i ett antal år till, allra helst till Mollie blir åtta år.
Jag kan nog se i stjärnorna efter det, tyvärr.
Men det bekymmer tar vi när det kommer (intala mej det iaf)
Mycket snack kring fikabordet blev det under nattens skift. konstigt vore det väl annars.

Jag fick ett mail från min mentor, en ny tid bokades och nu börjar jobbet.
Allt utom mina första kapitel ligger nu i bokformat och sidantalet slutade på 333 sidor, jag såg det som positivt att det inte var 666 :)
Nu ska jobbet ta fart med att korta ner berättelsen, förtydliga saker och få än mer känsla i orden. Utmaningsdags alltså.
Som min mentor skrev, det är dags att läsa med den kärleksfulla yxan.

                                                                  
 
Tanken var att jag inte skulle reta upp mej eller tycka en massa men nej jag kan inte låta blir.
Det byggs ett nytt område i vår kommun, detta område heter Ljungaviken.
I många invånares ögon så är detta endast ett "skryt bygges område" från kommunenes sida.
Här plöjs den ena tusenlappen efter den andra ner och det på bekostnad av de invånare som redan bor i kommunen.
Detta område är alltså under uppbyggnad och inga boende finns på området. Likväl så anser kommunen att det är viktigare att skotta vägarna i detta område än att ta hand om de ställen som är bebodda.
Kommunen har även full belysning på detta område, dag som natt. Till och med att stengärden lyses upp.
Som skattebetalare och invånare så är det väl på sin plats att man ställer frågan om hela kommunhuset har ett hål i huvudet när det gäller dessa frågor.
Någon borde väl vara normalbegåvad och inneha någon form av sunt förnuft...Eller?


Mammas pjäser är kanske lite stora...


De gäller att vara rätt klädd :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar