söndag 30 december 2012

Shoppingtur...



Trots få timmars sömn överlevde jag dagen och det var till råga på allt en mycket bra dag.
Vi tog det väldigt piano på förmiddagen och gick mest runt i borgen och njöt av varandras sällskap.
En ny tavla sattes på plats och kaffet östes ner i halsen på mej.
Mollie var som väl var solstrålen själv.
Hon sprang runt och lekte monster och sa bu, var på jag hoppade ett par hopp och såg allmänt förskräckt ut.
Sen skrattade vi så det rungade i hela borgen.

Jag funderade mycket på vad min vän sa dagen innan, det om att jag och Mollie hittar på så mycket roliga saker ihop, de att inte hon och hennes grabb gjorde det, att de inte hans med.
Jag hörde avundsjukan i hennes röst när hon sa, ni är på bibblan, på badhuset, på lekplatser, ni leker med hemmagjord lera och ni målar.
Vi gör aldrig sånt.

Tankarna gick att det är ju inte så konstigt, dom flesta barn får ju tillräckligt med stimulans varje dag på dagis, det är ju inte precis nödvändigt då för föräldrarna att aktivera dom mer.
Jobbar man sen heltid så är det klart tufft att hinna med allt kuligt.
Jag tänker mest att jag vill göra saker jag tycker är roliga och att få med mej myset på tåget. Jag har ju nu en anledning till att leka med lera, att bada och att hänga i myshörnan på bibblan.


 

 

Aktiviteter ja, jag hade en tanke på att investera i lite nya teknikprylar, såna som jag ansåg mej vara i ett väldigt behov av (vilket jag inte alls var)
In till Kristianstad på eftermiddagen, men vi skippade affärerna när vi kom dit, i stället körde vi till kulturhuset barbacka, myset skulle aktiveras och stimuleras. Inte skulle väl hon lida för att jag jobbat natt och var något ur form.

Det var mycket barn där så hon var lite blyg i början, men se hämtade hon sej, vi hade en jätterolig tid där, vi lekte med handdockorna, hoppade bland kuddarna, var på tåget och lagade mat. Vi pratade en massa och Mollie kom och kramade mej vid jämna mellanrum. Min lilla tös.
Vi fikade sen på en gräddbulle och sen följde lite mer lek.

Sen var vi mogna för affären, med oss hem hade vi i bilen, en ny mp3 spelare för mina joggingturer, en padda, ett hemmabiosystem vilket är till Mollie så hon ska kunna se på Nasse, pingu, bamse med flera på språket svenska i stället för danska och isländska, vad glad hon kommer att bli.
Mer i bilen fick vi med en slags låda innehållande något som heter AppleTV som tydligen ska vara bra, jag får kanske börja titta lite mer på den där platta burken. Vi fick med oss en grej som skulle överföra ljudet trådlöst från datorn/paddan till högtalarsystemet och vi fick med oss sladdar till förbannelse.
Jag blev trött bara av att se alla dessa sladdar.
Eftersom det är min födelsedag idag så har jag önskat att min bror ska vara god nog att hjälpa sin helt oteckninska lillasyster med alla dessa nya finesser som ska göra palatset till en mycket hipp plats på jorden ;)
Jo och på tal om hipp, jag fick en ny klocka i julklapp av min bror och hans familj. En Nike löparklocka med inbyggd GPS. Åhhh Jag är så grymt inne, Just do it typ ;)



Med risk för att bli sönder klorerade så drar vi och firar delar av min födelsedag på badhuset.

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen från en gubbe på Nymölla. "Johan"

    SvaraRadera
  2. Åh tack Johan.
    Hur mårs det? de var ett tag sen..
    Gott nytt år på dej ;)
    Kram.

    SvaraRadera