måndag 31 december 2012

De var det de ;)

Lite majskrokar efter badet ;)
Bättre födelsedag får man väl leta efter.
Uppstigning, mat i magen och full fart ännu en gång till badhuset.
Vi plumsade runt i en timme och var nästa på väg hem när min löpakolega och hennes lillekille kom, dom var med badsugna.
Mollie flög runt och tjöt i högan skyn, hon älskar det där med bad. Heltokig.
Hennes grabb var något försiktigare men kom i gång efter ett litet tag.
De slutade med över tvåtimmar i bassängerna.
De var ganska mycket folk och flera kändisar som ordväxlingar skedde med. Roligt.
På vägen hem i bilen sjöng vi till låten "jag och min far" Mollie sjöng där borta vid bilen istället för där borta vid pilen, de spelar ju mindre roll men lite små roligt var det allt.
När vi kom hem slog hon dit på direkten, hon var helt utschasad. Hon sov i en och en halv timme sen beslutade jag mej för att väcka henne. Nån ordning får det allt vara.
Inte vill jag väl fira min dag ensam inte.


Fyller mamma år så hjälper man till att städa....

Lilla fröken tog på sej klänningen och mamman bara njöt, hon är bedårande när hon själv tycker hon är fin. Hon blir liksom än finare på nåt vis.
Kalasande blev de sen hela kvällen lång, middag och faktiskt även tårta.
De sjöng ja må du leva, Mollie och jag satt ner och lilla fröken såg minsann lite chockad ut av skön sången.
Bror min angrep den tekniska avdelningen och det var minsann inte lite saker som skulle styras upp, det krävde sin man helt enkelt och inte blev mannen färdig heller, mer jobb återstår.
Det är spännande de där med teknik, när det fungerar är det ju helt otroligt vad mycket man kan göra med dessa elektriska saker.
Vi fick i allafall in ljudet och äppleteven, de verkar faktiskt ganska bra det där.
Lilla paddan las det in diverse spel, Mollies favvospel med Pettson och Findus ligger nu startklart.
De känns som resan över Atlanten nästa gång kommer bli ännu behagligare än alla de tidigare gångerna, nu ska det aktiveras barn helt enkelt.

Och skruvar :)


Lite musik i mp3 spelaren var ett måste, det är nämligen idag dags för årets sista löplopp. Milen ska springas och jag känner mej något otränad och lite orolig över min höft. Måtte jag hålla ihop denna lilla kropp till mars.
Rapport om loppet kommer i morgon, förhoppningsvis.

Nu alla fina människor vill jag ta tillfället i akt att önska alla ljuvliga juveler ett gott nytt år.
Jag ser faktiskt tillbaka på 2012 med ögon om ett mycket lärorikt, spännande och utvecklande år.
Det har varit betydligt lugnare än 2010-2011 men det har ändock hänt otroligt mycket.
Beslut om att springa i NewYork i mars-13 togs, utmaning.
Radioprat i två timmar, utmaning.
Kontakt med en bokmorska gjordes, jobb pågår men det går framåt, utmaning.
Film projektet fortgår, utmaning.
Styrt upp "Nattis" i Sölvesborgs kommun, utmaning.
Dejtat några ljuvliga damer, utmaning.
Börjat jobba, utmaning.
Fortsatt att uppvakta politikerna i Stockholm, utmaning.
Och sist men inte minst, mamma till ett mys, utmaning.

Ja det har hänt vansinnigt mycket mer detta året och jag har haft möjligheten att träffa på så många otroligt fina och goda människor vilket jag är grymt glad över.
Som en svart skugga lever dock minnet av vad vi och framför allt då jag fick uppleva i paradtåget i hop med Regnbågsfamiljerna. När en pruttfull flata ballade ut fullständigt och började kasta vatten på oss.
Det var nog det lägsta och mest hjärtskärande händelse detta året.
Men må hon må pyton över det hon gjorde, för nog måste hon väl förstå att det inte var okej det hon gjorde.
Ex frun stod alltså även detta årets som segrare i kategorin pinsammaste uppförande.
Bra där! Eller inte....

Okej det finns tid för lek också ;)

Eh nu så..Gott nytt år på er ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar