tisdag 18 december 2012

Bowling....


 



Inget jobb så långt ögat når, nej nu får det vara bra för denna friveckan.
Istället ska det jobbas med lite andra projekt och givetvis ska det umgås med mitt ljuvliga mys och övriga familj.
Veckan är i princip fulltecknad och det är ju bra det.

Jag hämtade hem mitt mys som hängt på skalbaggen, kreativiteten hade strålat på de små skalbaggebarnen, pepparkaksbaket var ett faktum.
Stolt visade myset upp sin ask med tjocka, bruna fina kakor i. Harar, hästar, båtar och hjärtan låg i asken.
Mamman som är smått beroende av dessa små kryddiga kakor, delade gärna några med sin dotter till eftermiddagsfikat :)

Jag skulle på utflykt så Mollie skulle hänga med sina kusiner.
Vi hann knappast innanför deras dörr förren kusinerna stack iväg utan att ens säga hejdå.
Härligt att det fungerar så bra.
Med mej i bilen fick jag en trevlig herre från Stockholm, han behövde lift från Jockarp till stationen i stan, de ombesörjde jag utan problem.
Under den korta resa dit prata vi mycket, hans ärende här är att han är ljudpolis på Sweden rock festivalen och var nu alltså nere på jobb.
Tio minuter max tar det till stan men samtalen avlöste varandra, det var inte tyst en sekund, vi pratade om hans jobb, min bok, marknadsföring, barn och familj, ja man hinner en del om man andas snabbt.
Vid avlämningen fick jag en varm bamsestor kram och artighetsfraserna avlöste varandra.
En mycket trevlig man som är så lätt att tycka om.

Efter avlämningen körde jag vidare ett par kvarter för att hämta upp en ny herre. Denna man var minsann inte otrevlig heller, vi pratade på om allt mellan himmel och jord på väg ut till Tocken-Lister för att hämta upp ännu en skön prick.
Bilen lastade och med stämningen god körde vi mot bowlinghallen i Karlshamn.
Gossarna drack öl och de var grymt lättsamt och roligt.
Jag hade vuxentid ihop med människor som höll en nivå lägre än ett spädbarn, hihi okej jag var väl inte mognare jag kanske. Kul hade vi i allfall.
Bowlingen då, jo jag strikeade varje ny runda, psykningarna var totala. Tyvärr klarade jag inte hålla jämt spel hela tiden så det blev tyvärr en del streck med i protokollet.
Middag efter spelet och fortsatta samtal.


På vägen hem tog vi en sightseeingtur på lister och jag fick se lite dolda guldkorn. Jag gillar det där med att köra ut på en okänd väg som man aldrig förut kört, att mötas av vacker natur eller en vacker gård gör mej glad och väldigt tillfreds.
De finns så mycket kvar att uppleva, det stora i det lilla liksom.

Vi fortsatte att tramsa och flamsa under hela resan.
Jag fick höra rader som.
-Du har dåligt inflytande på mej.
Jag i min tur sa att jag blev ful i munnen av sällskapet.
Och faktiskt, det gör mej ingenting, Vi har fått en kontakt, en vänskap som jag är mer än trygg i.
Jag vågar släppa fullt ut, inga samtal är för jobbiga.
Vissa människor är bara så lätta att vara med. Jag har turen att stöta ihop med dom då och då.
Lycklig och lätt i sinnet körde jag hem till borgen, Mollie låg i sängen och sov.
Kusinehänget hade inneburit både matlagning och badning.
Mormor hade tagit över och nattningen hade gått snabbt. Lite hängig var hon nog allt Förkylningstider.

En bra och glad dag var det i allafall.
Tack för det alla inblandade.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar