torsdag 27 december 2012

Pablo.....



Morgonstund har guld i mun, jo minsann, vi hann med hur mycket som helst i går innan de åter var dags att köra till skalbaggen.
Frukost så klart, sen blev det fram med hela artilleriet av målasaker, Mollie har gått och flucktat efter det  sen hon fick de men jag har lyckats avstyra det, jag ansåg oss inte ha tid.
Men alltså i går hade vi det.
Hon målade med penseln och vi pratade om dom olika färgerna, hon har koll på dom flesta nu tror jag.
Efter penseln blev det handmålning, smarta mamman tog penseln och målade hela handflatan på barnet var på barnet lärde sej snabbare än man sa måla.
Jag tror att just denna typ av målarfärg heter fingerfärg, man ska alltså använda händerna.
Några vackra alster blev det iallafall men med tanke på mängden färg som användes krävs det nog minst en veckas torktid :)




Japp och efter detta nu skapande som skedde såg jag de som en mycket god idé att ta ett litet förmiddagsbad.
Inget mothugg på det så i badet blev det.
Vi gjorde små såpbubblor och jag tyckte nog att det var minst lika roligt som Mollie att försöka fånga dom, små barn roar sej lätt ;)
Lite tvättvikning passade jag på att styra upp, här förenas gärna nytta med nöje.




Jag har sett en stor skillnad på mej och Mollie, ja jag har ju sett flera men en som är väldigt stor är hennes intresse för smycken.
Lilla fröken älskar att hålla på med sina halsband och armband, gärna ska allt sitt på henne samtidigt, eller ska jag, Sigge, dockan eller barbapapan prova dessa smycken.
Hennes intresse är stort medans mitt omöjligt kan bli svalare.
Undra just vad de ska bli av henne när hon blir stor...

In på skalbaggen och döm om vår förvåning, det var fler barn där.
En tjej som jobbar på granndagiset var och hälsade på och lekte med sin son. Toppen bra, det är ju annars lite ensligt där de dagar när det är stängt för andra barn.
Mollie flög runt som en tosing och var glad som en speleman.
Jag var lycklig som en lärka när jag stängde dörren bakom mej. Det är så lite som behövs för att bli tillfreds.
Mollie i högform-Mamman i högre form.

Timmarna på bruket förflöt smärtfritt och innan jag gick av passet i går kväll så nåddes jag av den glädjande nyheten att ännu ett litet regnbågsbarn fötts till vår jord. En liten gosse, en ny framtida lekkompis till mitt mys :)
Jag är så glad för mina vänners skull och gratulerar dom både till gossen och till att dom får uppleva de jag själv missade. De storslagna att få föda ett barn ihop med den människa man älskar.
Jag hoppas att dom delar med sej av den upplevelsen när dom hämtat sej och åter kommit ner på jorden....
Grattis till gossen raringar :)

För mej och myset väntar nu över en veckas ledighet, jag hoppas hon inte ska sakna skalbaggen allt för mycket, jag ska göra vad jag kan för att stimulera och hitta på saker som både hon och jag blir lyckliga av.
Jag tror vi börjar redan idag.



Jockarp.

4 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Såg dig i tidningen idag. Ett kanon repotage i mina ögon. Balans, med humor, allvar.
    Nyfikenheten över boken är stor.

    MVH Susanne O

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne.

    Vad roligt att du tyckte så för det tyckte jag me.

    Hoppas julen varit fin.
    Vänligen Leonora

    SvaraRadera
  3. Vilken tidning?

    Hälsning nyfiken i en strut ;)

    SvaraRadera
  4. Hej nyfiken :)
    Sydöstran heter tidningen.

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera