måndag 24 december 2012

God Jul....

Plums ;)


Förväntningarna fortsätter. Barn kan göra vad som helst om man får dom till att bli intresserade och när dom får medverka.
Mollie och jag pratade om att vi skulle åka till badhuset, Mollie har aldrig varit på något badhus så hur hon kunde tycka att det var så roligt att packa väska innan har jag lite svårt att förstå.
Hon packade den med sin badblöja, baddräkt, halsband, armband, barbapapa matlådan full med majskrokar, vattenflaska, bananer och clementiner.
Handdukar och mammas kläder fick med plats, men det var precis.
På morgonen när vi steg upp stod vår badväska packad intill dörren.
Frukosten slank ner och sen bar det iväg.
Olofström var målet för dagen. Hon såg fundersam ut i bilen, hon satt nog och tänkte på det där med badhus.
I snålblåsten gick vi in i huset, av med skorna och vidare till kassan.
Trevliga människor mötte oss. För dagen hade jag en mössa med texten Södra i pannan. Tjejen undrade om jag jobbade där.
-Japp det gör jag.
-Då får ni bada gratis om du är med i södras idrottsförening.
Såklart var jag inte det, men jag ska bli.
75 spänn för mej och myset, vilket jag tjänat in på en gång om jag varit med i brukets förening.
Det är det första jag ska styra upp denna julafton när jag kommer till jobbet.

Tjoho ;)


Badet då, jo myset vill inte ta på sej sin badblöja, men med lite lockande och pockande så gick det. Vi angrep barnbasängen.
Hon blev totalt övervild, helt galen. Att hon någonsin tyckt att vatten varit otäckt syntes det minsann ingenting av.
Hon flög runt och plaskade, åkte rutschkana både på rumpan och på mage. Hon doppade huvudet och gick i vattenfall. Mitt mys är en tuffing.
Givetvis är nyfiken stor när man är två år, så stora bassängen skulle vi också hoppa i, det var djup och på tok för kallt för min smak, men myset gillade det.
Svalbad eh svanbad ;)

Två timmar i badhuset och en toppen förmiddag blev det. En korv med bröd för myset och sen somnade hon som en stock på vägen hem, helt urbadad ;)

Urbadad ;)


Eftermiddagen blev mestadels sittandes på insidan av borgen, stormen rasade utanför fönstret och det var ljuvlig musik för mina öron.
En liten sväng ut för att köra spark ihop med kusinerna, vilket var väldigt omtyckt av både liten och stor ;)
Kvällen tillbringade vi ihop med min bror och hans familj plus resten av svenskorna som kollade på bingolottosuppesittarkväll.

Ja och nu återstår det väl bara att önska alla fina människor i mitt och Mollies liv en riktigt god jul.
Ta det grant med flaskan och försök att hålla sams och glöm för guds skull inte att skänka lillpojken Jesus en tanke nu på hans dag ;)
God Jul från Jockarp.


Så lika så ;)


Jockarp.

4 kommentarer:

  1. Haha du är ju för skön.
    Inget julstress där inte, vilka drar till badhuset på lillejulen? ;-)
    Satan vad snygg du är och du ser vasst vältränad ut.

    God jul till dig och myset.
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin
      Jag och Mollsan drar till badhuset, men så värst många fler var det inte ;)
      Tack för komplimangerna och visst är jag grymt vältränad, hihi.

      God jul...

      Radera
  2. God jul till er oxå.
    Och ett gott nytt år fyllt med kärlek.
    Kramar från Louise B :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. God jul och gott nytt Louise.
      Klart jag hoppas på kärlek ;)

      Vänligen Leonora

      Radera