måndag 13 juli 2015

Golf....



Vi fortsätter i samma gamla anda. Sovmorgon till åtta. Det är gött det.
Kaffet slank ner på altanen och det kändes som om det skulle kunna bli en hyfsad dag vädermässigt.
Vi hade inget planerat för dagen, mysets önskemål har dock varit att få spela golf någon dag. Det skulle kunna funka denna söndag.

Vi skulle vara hundvakt hela dagen så vi roade oss med kamphundarna under förmiddagen, vi borstade dom och myset bjöd dom små på ben. Det gillades skarpt.





Vi åt lunch hemma (vilket inte tillhör vanligheterna just nu), sen bar det av. Mot golfbanan i Valje, vi fick trevligt sällskap av tant N med familj.
Vi spelade elva hål sen blev det en glasspaus.
Mollie informerade mej om att man skulle ha böjda knän och vicka på rumpan när man skulle spela golf. Jag log åt hennes förklaringar.
Hon lyckades sen med konststycket att slå en spik. Det är inte dåligt att klara av den bedriften i den ringa åldern.
Jag spikade jag med men så levererade jag även ett par 10:or väldigt ojämn med andra ord, inte ok.
Alla höll humöret på topp även om slagen ibland svajade rejält.
Jag är grymt imponerad av myset som hängde på hela rundan som varade i närmare tre timmar. Hon gillade det och var en god kamrat, hon gladdes med oss andra. Så betedde inte vi vuxna oss riktigt :)

Hem och middagen lagades och efter det blev det ett mycket behövligt bad av myset. Med kommunens renaste lilla bak satt hon sen under täcket i soffan och tittade på lite barnprogram.
Vi summerade dagen och den hade varit, lugn, rolig och mysig. En toppendag helt enkelt.



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar