måndag 20 juli 2015

Utebliven fiskelycka...

Nya hjul ska på :)


Vi kickade igång dagen med att sätta på stödhjulen på mysets cykel igen och det blev minsann en nytändning. Hon cyklade över kullerstenen hemma på gården som en liten tok. Fram och tillbaka fram och tillbaka.
Jag stod nöjt och lyssnade på hennes glädjetjut när det gick fortare och fortare. Helt underbart att se.


Storfiskaren ;)


Vi har pratat om att fiska tillsammans och nu gjorde vi slag i saken. Metspöet och majsen packades ner och efter lite expert hjälp från morfar fick vi kroken i vattnet. Mollie hann inte mer än kasta ut förrän hon frågade mej om när fisken skulle komma och sätta sej på kroken, där och då funderade jag över om inte detta var fel sysselsättning för dagen ;)
Tappert fiskade vi på ett tag till och myset roade sej med att äta på agnet, jag flinade åt henne och jag kände mej väldigt lycklig där jag stod med spöet i näven och småflinade åt min underbara lilla tös. Det var bara hon och som upptog min tid, min tanke för ett litet ögonblick och jag älskar dessa ögonblick.
Vi for hem utan fisk och vi bestämde ny dag för fiske, denna gången tänkte vi ta med morfar för att få lite extra hjälp och hoppas på att det ska hjälpa oss att fixa middags fisken.

Hemma körde vi lite ved, mest för skoj skull med tanke på att källaren nu är sprängfylld med härliga vedpinnar i goa rader. Jag gillar att gå ner och titta på travarna, jag får en härlig tillfredsställelse i kroppen av att veta att årets ved är bärgad.


Ju högre upp desto bättre ved ;)

Kvällen var vigd för Ljungbackstämman i Ebbalycke. Tanken var att vi skulle cykla dit men vädret var lurigt så vi tog bilen. Vi hade filt och god sallad med oss som vi smaskade i oss.
Musiken var blandad, vissa var bra andra var mindre bra.
Myset busade med sina kusiner som också var på plats och hon hittade några andra små söta väninnor som hon hängde med stora delar av kvällen. Det är så skönt att se att de socialaspelet fungerar på de lilla grynet.
Det blev en sen kväll och klockan hann bli tio innan myset låg i sängen nöjd, glad och belåten över dagen.

En stund i soffan diskuterades med fröken flickvän om vad ryktesspridning kan få för konsekvenser för människor avslutade min söndagskväll. Ett tungt och allvarligt ämne.

Tuffing...

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar