torsdag 9 juli 2015

Teater....

Fina kostymer....


En sista tidig morgon, det var tufft att ta sej upp och tuffare var det att få fart på myset.
Jag fick locka och pocka men slutligen satt hon söt som en sommaräng i bilen och pratade med mej.
Jag lämnade henne på dagis och sista arbetsdagen skulle avverkas.
Det var ödsligt på kontoret, rummen gapade tomt efter alla semesterfirare. Tiden gick långsamt när samtal uteblev, det var mest häng vid datorn.
Jag skrev på tavlan vilken vecka jag skulle återkomma sen stängde jag dörren om mej och stämplade ut.


Underbar natur....


Jag körde till Karlshamn för middag med familjen. Myset och jag tog samma rätt på den fina fiskrestarangen. Vi tömde glupskt våra fat.
Vidare väntade det en liten båtfärd ut till kastellet och där stundade det teater. En helt fantastisk flummig uppsättning av Alice i underlandet. Den var underfundig med snabba repliker, högt tempo och helt hysteriskt roligt. Jag skrattade i princip hela föreställningen. I pausen tog vi en vända på den lilla ön. Det var en härlig plats som gärna åker till en dag med picknickkorgen packad.

Vi fick ta båten tillbaka till fastlandet efter att applåderna tystnat, vi var hemma i byn vid 22,00 och myset slocknade en halvtimme senare. Det blev en lång dag men det funkade.


Och en liten clown ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar