torsdag 2 juli 2015

Stranden....

Fikaförberedelser....



Dagen började perfekt och fortsatte sen i samma anda.
Vi kokte kaffe och öppnade dörrarna, vi satte oss på palatsets framsida och solen värmde redan.
Kaffet dracks upp och i samma veva som fröken flickvän skulle lämna för arbete så kom myset med sitt kramdjur och sin lilla egensydda kudde. Hon sover länge på mornarna vilket uppskattas ;)

Vi väntade med frukost, vi väntade på en gäst. En gammal jobbarkompis sen tiden på Stora Enso. Hon kom med nybakat frallor och det bullades upp rejält på palatsets baksida.
Vi satt och surrade ett par timmar, myset var med men hon började bli rastlös av allt minnesprat.

Vi kramade och sa hej, myset och jag packade badväskan omgående och drog iväg. Siktet var inställt på stranden i sandvik. Ett mycket bra val. Vi hängde där hela eftermiddagen och tog oss inte hem förrän vid femsnåret, Byte av kläder sen blev det en tur in på den årliga marknaden i stan.
Vi åkte lite karuseller och käkade festivalmat.
Jag gick hand i hand med min dotter och flickvän, livet var så väldigt enkelt. Lättlevt liksom.

Trötta körde vi hem till byn och nattningen gick snabbt.
Jag parkerade mej i soffan på altanen med min bok. Jag läste några sidor sen somnade jag gott av vindens sus och fågelkvitter.
Fröken flickvän terrade mej så jag fick slå upp locken till ögonen igen. Vi blurrade lite och en kopp kaffe klockan elva gjorde susen. Det smakade underbart gott.

En braig dag.




Nu är det dags för smådjursutställning i stan ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar