fredag 10 juli 2015

Ny klänning....



Första semesterdagen började med sovmorgon till halv nio. Super mysigt att inte ha några måsten man ska upp till.
Mollie stannade kvar i sängen en stund och kollade på pyssel på paddan. Jag satte fyr i pannan och donade lite med tvätten.
Hon kom upplufsande och vi drog i gång med aktiviteten fin fem fel, hon älskar att lösa dom små uppgifterna på stenciler som jag skrivit ut till henne.

Jag klädde på mej mina löparskor och drog ut på en tur, tanken var en liten lätt runda men allt kändes så underbart så benen gick av sej själva och dom slutade inte förrän efter tolv kilometer. Lite väl långt med tanke på att jag har ett lopp att springa på lördag, men det gick inte att hejda, löpning när den är som bäst.

En dusch sen var det dags för en tbe spruta på vårdcentralen. Vi har tagit ett antal sprutor men just denna dagen var det lite småtjurigt från mysets sida. Närmare bestämt hysteriskt.
Här fick jag användning för min utomordentliga förhandlingsteknik. Efter femton minuter var vi sprutade både jag och lilla fröken. Löften ska hållas så hon fick välja en ny klänning i polar och pyret  butiken. Vi fick även en ny baddräkt med oss hem, mormor tog vänligt hand om notan till oss. Tack för det.

Hem och lite mat i magen sen var det mysande i soffan resten av kvällen. Super mysig start på semestern.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar