onsdag 7 februari 2018

Årshjulet....

De finns ju alltid en baksida ;)


Jag svängde upp i allén mot det Månsagårdska palatset klockan sju på morgonen, gosse vilken känsla som for genom min kropp. Trygghet, lugn, lycka och stolthet. Mitt hem det ligger så nära i mitt hjärtat. Obeskrivbart i bland och just denna morgon var en sån dag, en obeskrivbar känslas dag.

Jag checkade in under täcket efter jag satt fyr i panna. Jag blev så fnittrig så jag kunde inte ligga still. Det fanns så mycket energi samtidigt som jag var totalt slutkörd. Jag älskar dessa känslor som egentligen inte finns, ska finnas. Kombinationerna funkar inte, inte egentligen, dom är liksom motpoler. Men ändå känner jag dom ibland. Coolt.

Jag vaknade tre timmar senare och det var allt annat än coolt det. Fy. Som Lisa Ekdahls gamla låt Vraket.
Jag kände i uppvakningsskedet, "Bärga vad ni kan från det här vraket"
Det var liksom motvind redan när jag skulle öppna ögonen. Jag hade i det läget behövt ha någon som sagt - Du ska följa med mej, ta min hand och följ mej.
Jag var helt oförmögen att göra något mer än att ligga kvar, jag drämde  iväg ett mess till en vän och vänta på svar. Vi blurrade en stund och jag blev något piggare.
Jag hasade mej upp och gick ut bums, ut på berget, jag behövde det så väl. Snö, träd och tystnad. Pang batterierna var åter fyllda.

Jag fick mycket fina kommentarer om att Linda och jag var så fina på galan och det är ju fantastiskt roligt. Det eftersöktes även bild på bakdelen på mej i klänningen, jag kan tänka mej att intresset kommer sej av att jag berättade att jag hade klänningen bak&fram första gången jag provade den, och ja! det var en schyst urringning ;)
Självklart bjussar jag på en bild, den är dock inte tagen på galakvällen men där får ni allt hålla tillgodo.

Jag körde till skolan för att hämta Mollie. Hon blev lycklig av att se mej. Jag föreslog att hon skulle fråga sin bästis om hon ville hänga med hem till oss i stället för att vara på fritids. Det ville hon gärna.
Tjejerna pärlade och jag gled runt och pysslade med mitt. Lugnt och skönt. Jag brassade lite mat till dom små och pratade i telefon, shit vilken multitasking, ja jag kände att jag var tillbaka i full kraft. Skönt.

Kompisen åkte hem och myset och jag chillade. Nu ska vi vara nära varandra ett väldigt långt tag, det har varit mycket utantid från henne och jag vet att vi inte mår bra av det, varken hon eller jag.
Hon visade mej lite nya alster hon gjort i skolan, ett årshjul som jag blev mäkta imponerad av. Tjusigt.
Vid nattningen läste vi saga och det är så spännande i boken nu så jag håller på att spricka, längtar till nattningen varje kväll nu ;)


Årshjulet....


Jockarp.

1 kommentar:

  1. Jätte snygg och sexse kropp du har wow god rumpa
    Är du aldrig på Facebook nyfigen på dig och har skrevet till dig där
    Kram

    SvaraRadera