tisdag 6 februari 2018

QX-Galan.....

Middagsselfi....


Lite problematik med taxibilen gjorde att Macgyver Vilhelmsson fick styra upp problemet med bilen. Dörren gick inte att stänga på grund av den kyliga luften. Två dörrar var öppna och två stängda. Mollie sattes tryggt på sidan där dörren var låst, dom andra bägge dörrarna fick bindas med balaband ;) Det var vår morgon det.
Jag vinkade av myset och satte mej i bilen. Stockholm tur och retur väntade mej, ja en massa kul emellan med såklart.

Det är väl så att kan man skratta åt sej själv så har man aldrig tråkigt. Jag spettade stereon och sjöng hysteriskt högt (och falskt) Det lät så illa så ja började flina åt mej själv, det roade jag mej med i några mil. Sång och skratt.

Väl i city så skulle jag gå till frissan, en spontangrej jag kom på i Norrköping, bra där! Vem har en tid för håruppsättning med en timmes varsel?
Jag bad en nyfunnen vän från staden att tipsa mej om en frisör och tro det eller ej, hon hade 20 min ledigt. Det räcker sa jag. Mer pimpade än 20 minuter ska jag inte vara.

Med frisyren och klänningen på plats så begav jag mej till Strandvägen1 för att möta upp min dejt för dagen. Jag konstaterade att dejten faktiskt varit fröken Sverige, kan vara svårt att minnas, för den kvinnan har verkligen hunnit med en hel del i livet. Men vem kunde tro att hon och jag skulle gå på dejt 28 år efter den utmärkelsen. Vilken värld va?
Vi fick även sällskap av bonde söker fru producenten vilket inte gjorde det mindre trevligt precis. Samtalen var massiva och det skrattades, framtidsplaner luftades, det pratades om ex, jobb, kärlek och folkracebilar. Blandningen var total.

Selfidrottningen ;)


Lindorff fick agera sminkös till mej, hon kladdade på mascara på mej eftersom jag är helt oförmögen att klara dej själv. De bägge damerna tyckte förvandlingen var enorm och självklart gick Lindas tankar i spin, jag skulle vilja supersminka dej en dag. Tack mej nej tack blev mitt svar. Jag kör helst med min naturliga skönhet, är trygg i den.
Vi åt god mat och min dejt rasslade i sej lite vin, jag höll mej till vatten utan bubblor.

Galan. Ja vi är helt otroliga, men vi missade röda mattan och vi kom precis till första ringningen, det efter att jag körde på en cykelväg, bussfilen och gjorde en fulparkering utanför cirkus.
Jag kanske bara går på en gala i mitt liv och den höll jag på att missa. Men ja, så trevligt hade vi på vår middag och då rusar tiden visst fram

Galan var fantastisk, kanske lite långrandig men likväl fantastisk. Jag blev placerad vid Babsan och med den peruken är det svårt att inte ta plats, hen ursäktade sej och frågade ett flertal gånger om vi såg något. Inga bekymmer hörru....Att Viktora Silverteth satt bredvid med sitt stora hår gjorde att det blev väldigt mycket hår.
Linda som är något mer van vid galor ansåg att detta var den bästa galan hon någonsin varit på. Och hon imponerade på mej, så enormt ödmjuk. Hon gick fram till conferencier när galan var över och överöste henne med vänliga ord om hur bra hon tyckte hon skött galan. Hon är väldigt jordnära fru Lindorff. Fint.

Vi hade en lättsam och kul kväll, mycket skratt och vi blarrade på om det mesta. Kvällen blev natt och barn har vi båda så jag har full förståelse att min dejt behövde avvika. Själv stannade jag en stund till. Jag träffade lite nya människor och det är alltid trevligt, problemet i dessa sammanhang är att det spelas så vansinnigt hög musik så man kan ju knappt prata med varandra.

Jag vände hemåt jag också. 15 minus. Brrr.
En körv och en kopp kaffe på vägen så diskade jag av milen hem och var hemma igen till min dotter skulle åka till skolan.
Sammanfattningen av dagen/kvällen/natten blev kort och gott. Fantastiskt.

Inte selfi. Karin Törnblom tog bilden ;)

Jockarp.

3 kommentarer:

  1. Hade jag haft en datedmed dig då hade jag inte sluppit dig så lätt du underbara människor och kvinna
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  2. Underbart att läsa och du bara njuter av livet exakt då borde alla ...även jag 😜 göra.
    Lev i nuet och va dig själv alla andra är upptagna

    SvaraRadera
  3. Åh Gud så skönt att komma hem och sova i sin egna säng. Haha... Jag hade lätt gjort likadant (trots inga kids) - kul med events men skönt i hemmets lugna vrå. Är ICKE en nattsuddare!
    Låter som en trevlig kväll! :)

    SvaraRadera