fredag 9 februari 2018

Tuffa pass....

Soligt värre :)


Att jag vaknade klockan fyra och inte kunde somna om hjälpte föga, vi blev försenade med morgonbestyren. Upp och hoppa löd order. Myset formligen hasade sej upp och i kläderna. På frågan vad hon vill ha för föda till frukost fick jag infon om att makaroner och korv skulle serveras. Nu har jag världens bästa spis i palatset som väl är så jag svarade bara ja på hennes önskan och drog igång plattorna på full fart. Maten stod på bordet när hon kom till bords.

Avvinkning vid taxin och info om att hon skulle åka även hem efter skolans avslut. Jag älskar dej och en puss på kinden sen skildes våra vägar.
Jag var löparklädd och det stod distans 10 km, 8 km 5:30 tempo och dom sista 2 km skulle tempot vara 5:00 min/km. Det gick fint, jag låg lite för högt de första 8 och det är möjligt att jag fick betala lite för det under de sista farthöjande km. Det var tungt.
Att jag hade två mil i benen sen dagen innan, att jag var svedd under brösten på grund av en kass sport-BH, att det sved i rumpan för att jag hade långkallingarna på mej en allt för varm dag. Ja det påverkade nog fröken Vilhelmsson en aning det med. Men inte ska det alltid vara lätta att försöka ge sej på att slå ett personligt världsrekord, det måste ju kosta på lite. Jag hade i alla fall väldigt roligt åt det när jag väl kom hem även om det sved både här och där :)

Jag hade ett jobbmöte inplanerat, världens kortaste möte 1,5 h, det gick väldigt smärtfritt så jag var hemma innan lunch igen. Jag gillar när det går snabbt och lätt, långdraget och trist är inte riktigt min melodi. Jag hann med att krama om några trevliga karlar och drämma iväg en hög med mail innan jag var klar på platsen. Snacka om att ligga i.

Mitt mys kom hem och hon var lugn till att böja med, vi käkade lite glass för att vi ville det men sen drog idésprutaren igång. Planera för ett nytt pyjamasparty drogs igång, hon tjatade hål i huvudet på mej och hon började göra inbjudningskort. Jag älskar det mej ibland kan jag inte förmå mej att se det vackra i det. Att se hur fantastiskt grym och unik min dotter faktiskt är med alla sina idéer, jag måste bli bättre på att uppmuntra henne och glädjas mer.

Matschema och inbjudningskort ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar