tisdag 27 februari 2018

Ny utrustning....

Ollallla....


Jag vaknade på tok för tidigt efter nattjänsten, men jag såg solens strålar titta in bakom gardinen, detta gjorde det omöjligt att ligga kvar.
Jag kände så våldsamt mycket för en löptur så en löptur blev det. Jag får backa en vecka i schemat från coachen på grund av förkylningen. Så jag startade upp förra veckans program och daskade till med 15 km. Jag var pigg och det var en mycket tillfredställande känsla, nu hoppas jag bara att det håller i sej.

Lilla fröken Vilhelmsson hämtades upp från skolan och tjurig var bara förnamnet på vad hon var. Det där med att ta med kompisar hem när man planerat annat. Det landar aldrig i god jord att det blir ett nej på den frågan. Jag blev tjurig jag med för jag hade en plan i huvudet om att vi skulle göra något bara hon och jag, men tydligen är jag helt ointressant.

Vi körde hem och det dröjde inte länge förrän hon kom och frågade vad jag tänkt att vi skulle göra. Jag berättade om min plan om att vi skulle investera i skidutrustning till mej, så att vi båda skulle ha egna grejer och eftersom jag inte växer mer så var det lämpligt att jag köper ett nytt kit.
Hon sa ja på den idén och vi körde till stora staden Karlskrona 8 mil bort till Intersport, vilket jag blivit tipsad om att dom skulle vara grymma på just skidutrustning.
En supertrevlig affärsinnehavare hjälpte mej så jag fick allt vad jag behövde för att kunna ta mej upp och ner i backen på ett säkert och bra sätt. Jag valde nya brallor och ny jacka. Brallorna kostade lika mycket som skidorna och jag antar att själva namnet var det dyra på dom brallorna, jag blev dock lovad att dom är bäst i klassen. Jackan blev en liten tjejigare variant, jag har fått till mej på olika håll att jag är så vacker när jag bejaka min kvinnlighet, så japp jag kör vidare på den linjen ett tag till. Det kändes ok och jag bär upp den med beröm godkänt.
Vi pratade lite om Karlskrona och jag undrade om anledningen till att  Karlskroniterna var så kaxiga var för att tanken en gång var att staden skulle axla rollen som huvudstaden i Sverige. Han flinade bara och sa att alla inte är kaxiga (men många)

Ja hem kom vi med ett rejält hål i lädret men med en full utrustning för skidbacken, troligtvis håller den även min livstid så jag ser det som en god investering. Innan hemfärd så ville myset till gula M:et, så där blev det självklart ett litet stopp.

Lite chill på soffan med popcorn hann vi med innan jag begav mej ännu en natt ut i vedsvängen.

Och den här snubben ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar