torsdag 8 februari 2018

Studiedag....

Fikasugen ;)


Studiedag betydde sovmorgon. Myset vaknade klockan åtta och då kröp jag ner till henne i hennes säng. Hon var på bushumör bums så jag hängde på, hon är enormt kittlig under hakan och jag kunde inte låta bli att kittla henne där. Hon tjöt av skratt och jag var inte långt efter, vilken morgon.

Efter frukost åkte hon med mormor till Kristianstad för att köpa en ny gympatröja, tydligen hade den gamla försvunnit, hur det nu är möjligt, att bara försvinna.
Själv stod det springning överst på min lista. Två mil skulle levereras enligt schemat. Inga bekymmer förutom då att det var väldigt kallt ute, långkallingar på under tightsen, väldigt obekvämt visst, men det var inget att göra åt saken. Mat, kaffe och dusch på det sen var vi redo för att fortsätta vår lediga dag.
Konstaterade att jag är ledig väldigt mycket just nu ;)

Vi drog över berget till min icke kaffedrickande vän, vi rasslade in och hon hade redan förberett kaffe till mej, ordning och reda alltså.
Vi drog kort och det hade varit väldigt mysigt om inte Mollie gått fullständigt bananas. Det är som det går troll i henne ibland. Men som äldre generationer ofta säger, det är en fas dom går igenom. Humf ja det är möjligt men likväl trist att behöva gå igenom det. Att jag hade en släng av Pms var säkert en möjlig anledning till att jag var extra känslig och kände att den där papp påsen vore fin att få andas lite i ;)

Innan vi åkte hem beställde vi pizza. Jag kan inte minnas när jag åt pizza senast, gott var det i alla fall men jag var helt slut efteråt. Hur kan man bli så sjukt sliten efter att bara äta, borde det inte ge en väldiga mängder energier?

Till nattningen började vi läsa läsläxan, sen gick vi över till den mäkta spännande boken om Axel och Loke. hua....


Synd att jag inte kan springa i denna dressen ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar