söndag 18 februari 2018

Oplanerat.....

Hittade min ny Tesla igår ;)


På mitt löparschema stod det testlopp. Gahh sånt gillar jag inte, men jag bet ihop, det skulle vara hårt men kontrollerat stod det, humf vad är det? Jag drog i väg och efter avslutat pass kände jag faktiskt av att jag varit lite krasslig. Lungorna var inte helt med, jag var tungandad, vilket är ovanligt. Men nu är det gjort och det gick ok.

Att inte ha något inplanerat en dag är väldigt ovanligt för mej så lördagen var tvungen att planeras en aning. Jag hörde på radion om melodifestivalen att den skulle vara i Malmö. Pang. En idé.
Från idé till handling. Vips hade jag köpt två biljetter till kvällens föreställning. Så ja, i bilen och mot Malmö :) Vi är inte kloka på en fläck men se det underlättat ju något.

Väldigt nöjd....


Vi parkerade bilen på Emporia och där förgyllde vi fyra timmar ihop myset och jag.
Att hon gick fullständigt bananas på Panduror var något jag faktiskt kunnat räkna med om jag bara tänkt tanken. Hon tömde halva butiken på pysselgrejer och nä hon nöjde sej inte där. Runda två, jag satte mej på en stol och lät henne gå omkring och mysa bland alla pinaler. Hon var i himmelriken.
Jag var mindre road men det lät jag bli att förmedla.
Hon köpte även en ny kofta vilken hon var väldigt stolt över, några tischor, ett hårband och en kulglass.
Vi käkade middag och det valdes pizza, inte världens godaste pizza kanske men den slank ner och den mättade.

Halv åtta spatserade vi in på arenan. Det var sjukt med folk i gångarna och många hälsade igenkännande på mej, ehh hej sa jag utan att ha en susning om vilka personerna var ;)
Vi hittade våra platser på parkett och mysets var helt i extas, hon kvittrade, hoppade och skrattade om vartannat. Helt underljuvligt att se. Jag var den lyckliga mamman jag.

Nöjda efter föreställningen vände vi hemåt med Jockarp igen och vi hemma klockan elva men då sov myset som en stock. Hon är tung nu men jag fick upp henne så hon hängde om min nacke och jag lyckades hasa in henne halvsovandes. Jag pussade henne på kinden och sa att jag älskade henne sen väntade den sköna sängen även för mej.

En helt perfekt oplanerad lördag ihop med hon, hon den viktigaste i livet.

Lycklig....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar