onsdag 21 februari 2018

Majsmacka.....

Lite småfrusen....


Uppstigning fem, arbetet startade halv sex och det första jag gjorde var att klämma mitt lillfinger mellan en kätting och en vedstock. Hej blånagel och ja det gjorde massivt ont.
Det var full rulle på arbetsfronten hela dagen och det avslutades med ett informations möte. Lagom mossig i huvudet var jag då. Usch.

Hem och hopp i löparskorna, en mil rev jag av och jag var något stum dom försa kilometrarna. Men det lättade och innan jag var hemma var jag fjäderlätt.
Jag hämtade upp myset på undantaget och sen lufsade vi hem. Jag hoppade in i duschen men innan jag gjorde det bad jag Mollie att fixa lite mat till mej, jag var superhungrig och hon hade redan ätit hos mormor.

När jag kom ut från duschen stod det en macka serverade på min plats vid bordet, det var inte precis mitt favorit bröd men jag berömde min dotter för den fina mackan. Att det satt en majskolv på en tandpetare i mitten av mackan var inget som jag heller diskuterade något om. Men jag avskyr majs på tandpetare istucket i en macka.

När jag vält i mej mackan drog vi på oss kläderna och drog över berget till våra vänner, vi fortsatte ett berg till. Skidbacken nästa. 
Mollie Vilhelmsson var enastående bra. Hon drog upp i knappliften och full rulle ner. Hon körde på tok för fort för att jag skulle tycka att det var okej. Hon har trots allt kostat mej 50 loppor ;) Nä skämt å sidor så är jag rädd om min lilla tjej och jag ser ju tydligt att hon har lätt för att åka över sin förmåga. Hon har liksom inte helt koll på allt.
Hon tycker dock det och det märktes, hon öste ner i backarna med ett leende på läpparna.

Hemma i byn var vi inte förrän närmare 21 och myset behövde lite mat och framförallt dricka innan nattningen. Sagan uteblev för dagen, det blev på tok för sent. En väldigt aktiv dag helt enkelt inget snack om den saken.


Jo jag tackar jag ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar