tisdag 20 februari 2018

Bonde nr 4....




Uppstigning 05:00 för arbete i vedsvängen, nja jag var inte supersugen på det men när jag väl kom i brallorna kände jag åter livsglädjen, ännu en vacker dag. Och vacker var den, en fantastisk soluppgång bjöds det på den arla morgonen.
Att skrattsalvorna avlöste varandra under förmiddagen gjorde inte livet mindre lättlevt precis. Ja jag kände en glädje över det mesta faktiskt.

Att den nya säsongen av Bonde söker fru nu är igång med inspelningarna är inget jag har kunnat missa. Det formligen välde in frågor under gårdagen om vilken i ordningen av bönderna jag skulle presenteras av Linda. Jag flinade lite och svarade lite små rart att jag var bonde nr fyra förra året, vem kunde missa det.
Frågan är ju faktiskt befogad för jag stå ju på samma förbannade ruta i livet denna våren. Skillnaden är väl bara att jag har gått igenom ännu en lärdom livet, jag är hårdare men även mjukare och jag kommer ju allt närmare och närmare min livs kärlek. Plötsligt händer det, skam den som ger sej ;)

Ett nytt fyra veckors program av Mister L-G Skoog kom i min inkorg och när han börjar mailet med 
Go hard or go home
Kram Coach LG

Ja då började jag faktiskt bli lite skraj. Jag läste igenom programmet och såg att det skulle bli en tuff första vecka. Jag ska jobba mycket och Mollie har sportlov så vi har en del roligheter också inplanerade. Lika bra att angripa programmet bums.
Tanken var 15 km, jag var osäker på hur länge det skulle vara ljust och jag har haft en förkylning i kroppen.
Men jag var pigg, det var bra pulver i benen, lungor och hjärtat skötte sitt. Och huvudet, ja det var bara välmående där.
Jag kollade på klockan och insåg att rundan kommer att avslutas på mer än 16 km när jag var hemma i byn igen, tja då kan jag lika gärna fortsätta och ta det längsta passet för veckan, den på 2 mil. Problemet var bara att tempot för den distansen var för högt, jag tror att jag håller tyst om den lilla detaljen för miste Skoog, jag gillar nämligen inte att få skällning ;)

Hem och mat i magarna, vid middagen frågade jag Mollie om hon hade mailat till en av mina vänner. Ja det har jag mamma. Okej och vad skrev du frågade jag.
Det vill du nog inte veta svarar hon mej då.
Ett vuxet samtal följde. Inga mail och inga instagramklipp och absolut inga mess utan att jag är med. OK?
Hon är grym just nu och det är verkligen superbra att hon skriver och tycker att det är roligt, men jag är inte supersugen på att hon skickar bajsemojs till människor som är något seriösare än hon och jag :)

Ja hon ligger i med läsning och skrivningen. Vid nattningen om kvällarna är det nu för tiden lilla fröken Vilhelmsson som börjar läsa i boken. Efter några sidor tar jag över. Hon älskar när jag läser för henne hon gillar själva inlevelsen, men samtidigt älskar hon att läsa själv, så ja en liten konflikt i råder nog i henne.




Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar