måndag 5 februari 2018

Vecka 5 check på den...

Frukost på sängen...


När man besitter kanske världens bästa musiklista på närmare 17 h då är det inte lätt att hålla vilddjuret från Jockarp i tyglarna. Mister Skoog ansåg att jag skulle ta en vilodag men se det tänkte minsann inte jag. Eller jo men jag fick flytta den lite. Jag vet inte hur veckan kommer utveckla sej så därför kändes det lämpligt att ge sej ut på ett pass en fin söndagsmorgon.
Den gångna veckan har varit fokus på Tröskelpass. Vecka 6 kallas kort och gott för fartvecka. Så ja, håll i hatten nu blir det åka av :)

Jag nöjde mej med en mil och jag fick hålla mej till stadslöpning, cykelbana hej alltså, det var halt även där men något säkrare än berget.
När jag skulle köra från stan backade jag rakt i en stolpe, gah hur trött kan man bli då. Jag har sensorer på Suv:en men inte heller vid den varningen kopplade jag. Jag hoppas dagens körning går lite bättre och ja det är ju mestadels framåt så jag tror på att det kommer gå väl ;)

Mollie var som förbytt, hon var kreativ och hon var full av liv. Så underljuvligt att se. Hon var ute och lekte lite i snön, vi spelade kort och vi pärlade pärlplattor. En viktigt dag för oss båda.

Mollie har gympa i skolan men vi bestämde att vi skulle maila fröken och upplysa henne om att tempoväxlingar får henne till att börja hosta och det såg vi som lite onödigt. Men pilkastning och schack kunde hon medverka i kom vi överens om.

Jag lärde mej Sveriges fyra grundlagar, otroligt att jag hade så dålig koll på vilka dom var, men nu har jag uppdaterat hårddisken lite. Att Sveriges första polisbil kom 1913 var en annan "viktig" sak jag lärde mej under gårdagen. Jag gillar att lära mej nya saker, viktiga så som oviktiga.

På tal om bil så styrde jag upp min bil något, sanering på insidan, utsidan lät jag bli, det kändes onödigt. Tanken fylldes.
Jag packade min lilla väska så nu är jag helredo för glitter och glamour. Det kommer bli en intressant dag/kväll och natt.
Kan tänkas att jag berättat om galan framöver här på bloggen ;)

Pigg som mitt mys <3


Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar