lördag 3 februari 2018

Bak&fram.....

Chillidill....


Myset hostade så jag tog in henne till min säng och buffade upp rejält med kuddar bakom ryggen på henne. Hon somnade då. Jag vaknade av att hon gnydde och jag kände på henne, hon var varm. Tempen togs och ja, hon hade feber.

Hemma från skolan alltså, hon hostade en del på förmiddagen men hon var rysligt pigg. Hon fick ett bad och efter det var hon ännu piggare, skönt.
Jag passade på att styra upp hemmet en aning. Nya sängkläder och jag avskyr bytet som pesten, men för dagen gick det ganska fint, ett helt nytt kit las på plats och jag tycket det var superfint.
Dammsugning, torkning av golv och tvättmaskinen rullade på. Allt var liksom tipp topp redan vid lunch. Toppen. Redo för helgen alltså.

Jag la mej på soffan och läste lite och Mollie pysslade lite med saker som hon fick av mej efter min tur i huvudstaden. En lugn stund.

Våra vänner kom för att äta taco. Barnen ömsom älskade varandra och ömsom oälskade varandra. Allt blev bättre när maten intagits, lite stabilare liksom. Vi mammor drog kort och för dagen var dom en aning svårtydda, ibland är det så helt enkelt.

Jag provade min tänkta klänningen till QX-Galan.
Och nu när jag har lärt mej vad som är fram och bak på klänningen med så ser det riktigt snyggt ut. Ja den var snygg när jag hade den bak och fram också men dragkedjan ska nog sitta där bak va? :)
Jag känner mej som jag i klänningen och det är viktigt när man ska klä upp sej.
Jag skickade över lite bilder till min dejt så hon har en möjlighet att hitta något passligt i sin garderob, vi var överens om att hennes garderob är betydligt större än min så hon får liksom anpassa sej efter mej. Rättvist.

Efter att våra vänner åkte hem gick vi bums och la oss i min säng, Mollie var hostig och vi behövde närheten båda två. Jag läste ut vampyrboken och sen knoppade lilla fröken in bums. Hon var sliten.
Jag hakade på henne, ingen mening för mej att sitta uppe och glo.



 Jockarp.

1 kommentar: