fredag 2 februari 2018

Producent gånger två.....

Nytt halsband ;)


Ännu en besvärlig natt, Jag vaknade tre och kunde inte somna om, jag gjorde en Pippi i tron om att det skulle hjälpa mej men inte heller det hjälpte. Att göra en pippi är helt enkelt att vända sej om i sängen och sova med huvudet i fotändan och fötterna vid huvudkudden. Det brukar alltid funka men tydligen inte på ett hotell i Stockholm.
Jag lyssnade på lite musik och funderade på om jag skulle ge mej ut på mitt tänka löppass, men riktigt så djärv var jag inte.
Nä jag låg där och tjurade över min uteblivna sömn. Klockan 05:30 gick jag upp och ut och började springa, jag tog en liten annan tur i ett regnigt Stockholm.
Lokalsinne har aldrig riktigt varit något jag kunna skryta med att jag haft, men jag tycker att jag blivit bättre med åren, men alltså inte bäst i klassen.
Jag förvirrade mej och tänkte att jag har en möjlighet och det var att kolla GPS:en men envis som en åsna är jag så det skulle jag inte, så jag sprang på. Vips stod TV4 huset framför mej och då visste jag exakt vart jag befann mej, en walk in the park tillbaka till hotellet alltså ;)

Dusch, frukost och intressanta samtal. Det varit väldigt givande och lärorika dagar.
För dagen träffade jag producenter för programmet Bonde söker fru.
Den ena var producenten från föra året vilket var ett kärt återseende ;) Den andra var producenten för årets upplaga av programmet, en mycket trevlig kvinna må jag säga. Ett kramkalas sattes igång och jag var väldigt pigg och glad och full av energi. En bra dag alltså.
Att jag skrattat väldigt mycket dessa dagar är inget jag kan sticka under stolen med, förvisso har jag ganska lätt till att hitta min glädje just nu men jag har skrattat så jag kiknat vid ett flertal tillfällen. Det är så vackert. Just nu ler jag bara av tanken på det.

Flyget hem och taxi från flygplatsen hem till byn.
Innanför dörren väntade den mest underljuvliga lilla människan som finns i mitt liv.
Hade jag kramats innan på dagen så var det inget mot vad som skedde där innanför dörren i det Månsagårdska palatset. Det var så perfekt, så underbart, så mjukt, varmt och så äkta. Det var hon, hon jag älskar mer än livet själv som överöste mej med kramar och kärlek.
Jag fick ett halsband som bestod av hundra pärlor, anledningen var att dom firat hundra dagar i skolan.

Vi myste lite sen var det dags att gå till sängs. Jag kliade henne lite på ryggen och när jag trodde att hon sov så viskade jag att hon var det finaste jag visste, att jag saknat henne och att jag älskade henne. Hon tittade sömnigt upp på mej och sa. Jag älskar dej med mamma, sen somnade hon.
Vilket avslut på dagen, det bästa helt klart ;)

En väldigt fin text..


Jockarp.

1 kommentar: