torsdag 24 maj 2018

Bonde söker fru del II....



Snabba ryck, jag gillar högt tempo och i detta läget när jag fick frågan om att medverka i årets bonde söker fru så var det helt klart en tillgång.
Frågan fick jag måndag förmiddag, jag svarade ja måndag eftermiddag, tisdag spelade vi in och i onsdags släpptes det. Anledningen till att jag tackade ja ska jag utveckla i ett annat blogginlägg tänker jag.
Jag känner mej i alla fall tillfreds och nöjd över mitt beslut.
Och som alla säkert förstår så finns det eller har aldrig funnits några hard feeling mellan TV4, produktionsbolaget och Leonora Vilhelmsson. Det som hände förra året är utagerat och vi har full tilltro till varandra.
Tillsammans hoppas vi kunna hitta henne, hon som är menad för mej. Hon finns ju där någonstans, jag vet ju inte bara var just nu.

Dagen förflöt i ett härligt sommarfloo, frukost med en vän på ett café i stan, det var hett i solläget, helt vindstilla så beslut fattades om att gå ner till småbåtshamnen. Där la vi oss på en brygga och blurrade om livet.

Jag överraskade Mollie med att komma upp till skolan och hämta henne.
Vad gör du här mamma frågade hon med ett brett leende på läpparna. Jag log jag med och sa, hämta dej tänkte jag ;)

Vi körde till stranden och vilken dag, nästan folktomt och 20 grader i vattnet. Med tanke på min brutna arm så vadade jag bara, men att känna salta stänk från ett stort hav gör mej så enormt lycklig. Mollie vadade inte hon låg i som en lite söt säl och rullade i det ljumma vattnet.
Vi spelade strandtennis och kastade boll.
Lilla fröken hade med sej en bok och den satte hon sej för att läsa. Hon har ett enormt sug efter kunskap just nu. När hon tröttnat så läste jag ett par kapitel för henne. En sagolikt härlig stund på en bänk vid ett hav.

Jag fick en idé om restauranghäng, jag orkade helt enkelt inte laga mat. Vi körde till Karlshamn och gick på thairestaurang, Mollie imponerar stort på mej gällande matintaget. Hon tryckte i sej en bamsetallrik med mat. Ut på torget och en mjukglass köptes, men det gick hon för dagen bet på, jag fick äta upp det sista, det är inte ofta det händer, att hon lämnar något ;)

Vi gick till bokhandeln, Mollie ska gratulera sin morbror på födelsedagen och hon valde själv vad som skulle gåvas bort. Ett sött kort hittade hon också. Redo med andra ord alltså.

Vi hann med en snabb kaffe på undantaget innan läxläsning och sänggång.
En förträffligt fin dag. Lättlevt.

Hon <3


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar